Безпека життєдіяльності. Здоров'я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров'я. Активне довголіття

Опис документу:
Мета: дати поняття «безпека життєдяльності», «здоров’я», «благополуччя», життєві навички», закріпити знання про життєві навички, корисні для здоров’я, простежити схожість між правилами здорового способу життя і довголіття; розвивати навички наводити приклади та робити висновки; формувати навички здорового способу життя; виховувати бережливее ставлення до свого здоров’я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

6 клас

Урок 1.

Тема: Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття.

Мета: дати поняття «безпека життєдяльності», «здоров’я», «благополуччя», життєві навички», закріпити знання про життєві навички, корисні для здоров’я, простежити схожість між правилами здорового способу життя і довголіття; розвивати навички наводити приклади та робити висновки; формувати навички здорового способу життя; виховувати бережливее ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, зошит, мультимедійне обладнання, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання пригадати правила роботи на уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. «Митці здоров’я»

Учні в робочих зошитах або на окремих аркушах відображають свою уяву про здоров’я у вигляді малюнка. За бажанням демонструють свої робот из поясненням.

  1. За яких умов ви могли б сказати, що ви – здорова людина?

  2. Які складові здоров’я вам відомі?

  3. Чим відрізняються терміни «здоров’я» і «безпека життєдіяльності»?

IV. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні ми з вами поговоримо про безпеку життєдіяльності, здоров’я, добробут, активнее довголіття та з’ясуємо, які навички сприяють нашому гарному самопочуттю. Запишемо сьогоднішню дату та тему уроку в зошит.

За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я, здоров’я – це не тільки відсутність хвороб, а й стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя.

Здоров’я – одне з основних джерел щастя, радості та повноцінного життя. Тому наше здоров’я залежить від багатьох чинників.

Пригадайте, про які три складові здоров’я ви чули у 5 класі.

Фізична складова здоров’я включає в себе розпорядок дня, навантаження, яке отримує наш організм протягом дня. Відповідно, якщо людина працює з дня в день і не має належного відпочинку поступово вона починає втомлюватись значно швидше, стає млявою і не має змоги сповна насолоджуватися життям та його радісними моментами.

Поміркуйте, що необхідно робити для того, щоб фізична складова здоров’я добре функціонувала.

Соціальна складова здоров’я відповідає за наше життя в суспільстві, спілкування з іншими людьми, навчання, роботу і поведінку в оточенні інших людей. Тобто це ті почуття та емоції, які ми несемо в оточення та отримуємо у відповідь.

Поміркуйте, яких правил / порад необхідно дотримуватися для того, щоб соціальна складова здоров’я була в гарному стані.

Психічна та духовна складова здоров’я включає в себе наше ставлення до себе, здатність нормально розуміти свої почуття та емоції, внутрішній світ людини в цілому. Ця складова нашого здоров’я пов’язана, певною мірою, із соціальною складовою, адже визначає аспекти нашої поведінки, сприйняття інших людей та нашу здатність прийти на допомогу тому, хто цього потребує.

Поміркуйте, якими вміннями та навичками потрібно володіти, аби психічна та духовна складова здоров’я функціонувала злагоджено.

На життєвому шляху кожного з нас постають виклики і перепони, здатні вивести з рівноваги і негативно вплинути на стан здоров’я. Уміння, що допомагають людині подолати трудноші та підтримувати високий рівень благополуччя називають сприятливи для здоров’я життєвими навичками.

А що таке благополуччя? (самостійний пошук відповіді у підручнику)

Набувши сприятливих для здоров’я життєвих навичок, люди краще розуміють самих себе та оточуючих, уникають зайвих ризиків і проблем. Життєвими ці навички називають тому, що вони необхідні кожному, незалежно від того, чим він займається, яку професію обере в майбутньому. Більшість людей набувають цих навичок із власного досвіду, переважно «методом проб і помилок». Але той, кому допомогли їх набути, має набагато більше шансів досягти поставленої мети і життєвого успіху.

Існує така наука, як герогігієна. Вона вивчає методи та заходи, що сповільнюють старіння і збільшують тривалість життя. Здоровий спосіб життя є основною передумовою для досягнеття довголіття.

Які асоціації у вас виникають щодо терміну «здоровий спосіб життя»?

Виокремлюють 7 основних рекомендацій, дотримуючись яких можна сповільнити старіння, уповільнити розвиток захворювань і тим самим збільшити тривалість повноцінного життя. До них належать:

  1. відмова від переїдання;

  2. регулярність харчування;

  3. правильний режим праці та відпочинку;

  4. достатня тривалість сну;

  5. активність і рухливість;

  6. відмова від куріння;

  7. відмова від зловживання алкоголем.

Передумовю здорової повноцінної старості є трудова та фізична активність. Інтелектуальна та фізична активність протягом життя сповільнює темп старіння організму і робить цей процес більш гармонійним.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. «Чи правда, що…»

Правда – оплеск, неправда – тиша.

  1. Здоров’я буває лише фізичне. (-)

  2. Гігієна не сприяє здоров’ю. (-)

  3. Наука, яка вивчає довголіття – герогігієна. (+)

  4. Щоб бути здоровим достатньо лише не переїдати і довго спати. (-)

  5. Захищати слабких – соціальна складова здоров’я. (-)

  6. Не перевтомлюватись – психічна складова здоров’я. (-)

  7. Якщо відмовитись від шкідливих звичок, довше приживеш. (+)

2. Робота в парах

Скласти «Поради по здоров’ю» (з 5-ти порад 2 повинні бути хибні) – представити у формі сценки або доповіді. Решта учнів класу відгадують, які з представлених порад є хибними.

3. Що зайве і чому?

- Купатись, спати, їсти, поважати себе.

- Долання труднощів, виховування сили волі, спілкування, повага до інших.

- Фізичне здоров’я, домінуюче здоров’я, соціальне здоров’я, психічне здоров’я.

VІ. Підсумок уроку

«Відкритий мікрофон»: продовжити одне з речень.

  • «Цей урок мене навчив…»

  • «Найбільше мені сподобалось…»

  • «На уроці я ...»

  • «Сьогодні я зрозумів (-ла) …»

  • «З цього уроку я можу зробити висновок, про те, що …»

VІI. Домашнє завдання: § 1, опрацювати питання 1, 2 на ст. 10 підручника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00