Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Інформація, дані, повідомлення.

Інформатика

Для кого: 5 Клас

08.09.2021

110

7

0

Опис документу:
Ви вже неодноразово проводили уроки в комп’ютерному класі й знаєте, що використання комп’ютерної техніки потребує неухильного дотримання правил поведінки та безпеки життєдіяльності. Цих правил слід дотримуватись як у школі, так і вдома. Нагадаємо їх.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
За навчальною програмою 2017 року Урок 1 Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Інформація, дані, повідомлення. 5 Зразок підзаголовка
Слайд № 1

За навчальною програмою 2017 року Урок 1 Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Інформація, дані, повідомлення. 5 Зразок підзаголовка

Запитання Розділ 1 § 1.1 Які правила безпеки життєдіяльності й поведінки в класі з комп'ютерною технікою ви знаєте? Назвіть їх. Що таке повідомленн...
Слайд № 2

Запитання Розділ 1 § 1.1 Які правила безпеки життєдіяльності й поведінки в класі з комп'ютерною технікою ви знаєте? Назвіть їх. Що таке повідомлення? Як людина сприймає повідомлення? Як ви розумієте, що таке інформація? 5

І знову в комп'ютерному класі Розділ 1 § 1.1 Ви вже неодноразово проводили уроки в комп’ютерному класі й знаєте, що використання комп’ютерної техні...
Слайд № 3

І знову в комп'ютерному класі Розділ 1 § 1.1 Ви вже неодноразово проводили уроки в комп’ютерному класі й знаєте, що використання комп’ютерної техніки потребує неухильного дотримання правил поведінки та безпеки життєдіяльності. Цих правил слід дотримуватись як у школі, так і вдома. Нагадаємо їх. 5

Повідомлення Розділ 1 § 1.1 Життя людини неможливе без спілкування, а спілкування здійснюється через повідомлення. Наведемо приклади деяких з них. ...
Слайд № 4

Повідомлення Розділ 1 § 1.1 Життя людини неможливе без спілкування, а спілкування здійснюється через повідомлення. Наведемо приклади деяких з них. Повідомленнями є: картина художниці Катерини Білокур про дивовижний світ природи навколо нас Катерина Білокур. Натюрморт 5

Повідомлення Розділ 1 § 1.1 Повідомленнями є: сигнал світлофора про заборону переходу через дорогу; спів півня, який сповіщає, що настав ранок; 5
Слайд № 5

Повідомлення Розділ 1 § 1.1 Повідомленнями є: сигнал світлофора про заборону переходу через дорогу; спів півня, який сповіщає, що настав ранок; 5

Повідомлення Розділ 1 § 1.1 Повідомленнями є: від подруги (друга) з вітанням із днем народження; позначення на карті міст зупинок громадського тран...
Слайд № 6

Повідомлення Розділ 1 § 1.1 Повідомленнями є: від подруги (друга) з вітанням із днем народження; позначення на карті міст зупинок громадського транспорту. 5

Отримання повідомлень людиною Розділ 1 § 1.1 Людина отримує повідомлення з навколишнього світу, використовуючи свої органи чуття. Смак Слух Зір Нюх...
Слайд № 7

Отримання повідомлень людиною Розділ 1 § 1.1 Людина отримує повідомлення з навколишнього світу, використовуючи свої органи чуття. Смак Слух Зір Нюх Дотик 5

Отримання повідомлень людиною Розділ 1 § 1.1 Повідомлення можна розподілити на: 5
Слайд № 8

Отримання повідомлень людиною Розділ 1 § 1.1 Повідомлення можна розподілити на: 5

Отримання повідомлень людиною Розділ 1 § 1.1 Доволі часто в отриманні повідомлень беруть участь одразу кілька органів чуття людини. Наприклад, якщо...
Слайд № 9

Отримання повідомлень людиною Розділ 1 § 1.1 Доволі часто в отриманні повідомлень беруть участь одразу кілька органів чуття людини. Наприклад, якщо ми їмо яблуко, то відразу отримуємо повідомлення: про його колір і форму тверде воно або м'яке солодке чи кисле який має аромат можемо прослухати розповідь про його сорт і способи догляду візуальне повідомлення тактильне повідомлення смакове повідомлення повідомлення про запах звукове повідомлення Такі повідомлення називають комбінованими. 5

Для тих, хто хоче знати більше Розділ 1 § 1.1 Людина має більше органів чуття, ніж зазначено вище: органи, що відчувають зміну положення тіла людин...
Слайд № 10

Для тих, хто хоче знати більше Розділ 1 § 1.1 Людина має більше органів чуття, ніж зазначено вище: органи, що відчувають зміну положення тіла людини у просторі (вестибулярний (лат. vestibulum - передпокій, вхід) апарат); органи, що відчувають зміну температури зовні та всередині тіла людини; органи, що реагують на зміну положення окремих частин тіла, їх рух; органи відчуття болю тощо. 5

Інформація Розділ 1 § 1.1 Про людину, яка отримала повідомлення про певний об'єкт, кажуть, що вона поінформована або що вона отримала повідомлення ...
Слайд № 11

Інформація Розділ 1 § 1.1 Про людину, яка отримала повідомлення про певний об'єкт, кажуть, що вона поінформована або що вона отримала повідомлення про об'єкт. Тобто відомості є наслідком аналізу повідомлень чи результатів спостережень, які отримала людина, та синтезу відповідних висновків. 5

Інформація Розділ 1 § 1.1 Проте, отримавши однакові повідомлення, люди не завжди доходять згоди щодо висновків, які вони зробили на основі аналізу ...
Слайд № 12

Інформація Розділ 1 § 1.1 Проте, отримавши однакові повідомлення, люди не завжди доходять згоди щодо висновків, які вони зробили на основі аналізу цих повідомлень. Наприклад, скуштувавши яблуко: Перший учень Другий учень Третій учень сказав, що воно солодке що кисле що гіркувате 5

Інформація Розділ 1 § 1.1 Глядачі, переглянувши футбольний матч, по-різному оцінюють дії судді в разі призначення одинадцятиметрового штрафного уда...
Слайд № 13

Інформація Розділ 1 § 1.1 Глядачі, переглянувши футбольний матч, по-різному оцінюють дії судді в разі призначення одинадцятиметрового штрафного удару. Прочитавши підручник, деякі з учнів самостійно впоралися з виконанням вправи, а інші мали додатково послухати пояснення вчителя. 5

Інформація Розділ 1 § 1.1 Інформація, яку отримує людина, залежить не тільки від опрацювання повідомлень і підготовки відповідних висновків, але й ...
Слайд № 14

Інформація Розділ 1 § 1.1 Інформація, яку отримує людина, залежить не тільки від опрацювання повідомлень і підготовки відповідних висновків, але й від роботи органів чуття людини. Доволі часто люди неоднаково сприймають кольори, звуки, не кажучи вже про смак і запах. Значною мірою сприйняття й тлумачення повідомлень залежить від знань і попереднього досвіду людини. 5

Інформація Розділ 1 § 1.1 Інформація - це результат сприйняття й опрацювання повідомлень, які людина отримала від інших людей чи результатів спосте...
Слайд № 15

Інформація Розділ 1 § 1.1 Інформація - це результат сприйняття й опрацювання повідомлень, які людина отримала від інших людей чи результатів спостережень за навколишнім світом, що також залежить від особливостей самої людини, її життєвого досвіду, бази знань, кмітливості тощо. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Процеси передавання, опрацювання, зберігання повідомлень називають інформаційними процесами. 5
Слайд № 16

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Процеси передавання, опрацювання, зберігання повідомлень називають інформаційними процесами. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Для висловлення своїх думок людина використовує: усне й писемне мовлення спеціальні символи й позначки мистецьк...
Слайд № 17

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Для висловлення своїх думок людина використовує: усне й писемне мовлення спеціальні символи й позначки мистецькі образи тощо 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Повідомлення можуть передаватися: від людини до людини від людини до пристрою та навпаки між пристроями. 5
Слайд № 18

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Повідомлення можуть передаватися: від людини до людини від людини до пристрою та навпаки між пристроями. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Для передавання повідомлень використовують сучасні пристрої: Смартфон Навігатор Супутнико-вий зв’язок Планшет 5
Слайд № 19

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Для передавання повідомлень використовують сучасні пристрої: Смартфон Навігатор Супутнико-вий зв’язок Планшет 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Сьогодні часто використовують роботів, якими можна управляти голосом або за допомогою мобільних пристроїв. пере...
Слайд № 20

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Сьогодні часто використовують роботів, якими можна управляти голосом або за допомогою мобільних пристроїв. передавач (джерело повідомлень) приймач повідомлення людина машина Є 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 До винайдення писемності люди зберігали повідомлення тільки у своїй пам'яті. 5
Слайд № 21

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 До винайдення писемності люди зберігали повідомлення тільки у своїй пам'яті. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Пізніше вони навчилися зберігати повідомлення на різних предметах — носіях, які постійно покращувались. 5
Слайд № 22

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Пізніше вони навчилися зберігати повідомлення на різних предметах — носіях, які постійно покращувались. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Носій повідомлення — будь-який предмет, що його містить та може тривалий час зберігати. Жорсткий магнітний диск...
Слайд № 23

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Носій повідомлення — будь-який предмет, що його містить та може тривалий час зберігати. Жорсткий магнітний диск (вінчестр) Зовнішній жорсткий магнітний диск (вінчестр) Оптичний диск Флеш-накопичувач Карта пам’яті 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Результатом опрацювання повідомлень є нове повідомлення, що фіксується в пам'яті людини або на іншому носії. Та...
Слайд № 24

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Результатом опрацювання повідомлень є нове повідомлення, що фіксується в пам'яті людини або на іншому носії. Так, розв'язавши задачу, ви записуєте відповідь - нове повідомлення. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Працюючи з підручником, читаєте текст, розглядаєте малюнки чи схеми. Таким чином ви опрацьовуєте повідомлення. ...
Слайд № 25

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Працюючи з підручником, читаєте текст, розглядаєте малюнки чи схеми. Таким чином ви опрацьовуєте повідомлення. Навіть не замислюючися над своїми діями, ви складаєте символи тексту в слова, а слова - у речення. Отже, ви дізнаєтеся, про що написав автор. Зміст прочитаного залишається у вашій пам'яті у вигляді нового повідомлення. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Прослухавши запитання від товаришки чи товариша про враження від переглянутого фільму, ви опрацьовуєте його та ...
Слайд № 26

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Прослухавши запитання від товаришки чи товариша про враження від переглянутого фільму, ви опрацьовуєте його та створюєте нове повідомлення - розповідь про основні моменти фільму та свої відчуття від перегляду. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Будь-яке перетворення повідомлення є його опрацюванням: переклад тексту іншою мовою; складання схеми руху від д...
Слайд № 27

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Будь-яке перетворення повідомлення є його опрацюванням: переклад тексту іншою мовою; складання схеми руху від дому до школи; малювання натюрморта за зразком; відтворення піаністом музичного твору за нотним записом тощо. 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Опрацьовувати повідомлення людина може з використанням різноманітних пристроїв: після натиснення на клавішу кла...
Слайд № 28

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Опрацьовувати повідомлення людина може з використанням різноманітних пристроїв: після натиснення на клавішу клавіатури на екрані монітора з'являється зображення літери; після отримання мобільним телефоном сигналу виклику вмикається мелодія дзвінка виклику; 5

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Продовження … після натиснення на кнопку фотоапарата він робить знімок; після вставлення платіжної картки до те...
Слайд № 29

Інформаційні процеси Розділ 1 § 1.1 Продовження … після натиснення на кнопку фотоапарата він робить знімок; після вставлення платіжної картки до термінала відбувається опрацювання даних про наявність коштів на рахунку власника картки й на екран виводиться відповідне повідомлення тощо. 5

Дані Розділ 1 § 1.1 Для зберігання, передавання, опрацювання повідомлень (особливо тих, що передбачають використання різноманітних технічних пристр...
Слайд № 30

Дані Розділ 1 § 1.1 Для зберігання, передавання, опрацювання повідомлень (особливо тих, що передбачають використання різноманітних технічних пристроїв) їх подають у спеціальному вигляді. Дані - це повідомлення, які подано так, що їх зручно зберігати, передавати та опрацьовувати. 5

Дані Розділ 1 § 1.1 Дані, які використовує людина, може бути подано: 5
Слайд № 31

Дані Розділ 1 § 1.1 Дані, які використовує людина, може бути подано: 5

Дані Розділ 1 § 1.1 Для здійснення операцій зі зберігання, опрацювання та передавання повідомлень з використанням сучасних технічних пристроїв ці п...
Слайд № 32

Дані Розділ 1 § 1.1 Для здійснення операцій зі зберігання, опрацювання та передавання повідомлень з використанням сучасних технічних пристроїв ці повідомлення подають здебільшого у вигляді послідовності електричних сигналів. 5

Дайте відповіді на запитання Розділ 1 § 1.1 Яких правил слід дотримуватися в кабінеті з комп'ютерною технікою; під час роботи з комп'ютером? Як люд...
Слайд № 33

Дайте відповіді на запитання Розділ 1 § 1.1 Яких правил слід дотримуватися в кабінеті з комп'ютерною технікою; під час роботи з комп'ютером? Як людина сприймає повідомлення? Як ви розумієте, що таке інформація? Для чого людина зберігає повідомлення? Які носії повідомлень ви використовуєте? У чому полягають процеси зберігання, передавання, опрацювання повідомлень? 5

Дайте відповіді на запитання Розділ 1 § 1.1 Які інформаційні процеси відбуваються під час навчання? Які пристрої використовує людина, здійснюючи ін...
Слайд № 34

Дайте відповіді на запитання Розділ 1 § 1.1 Які інформаційні процеси відбуваються під час навчання? Які пристрої використовує людина, здійснюючи інформаційні процеси? Що таке дані? Який зв'язок між повідомленнями й даними? 5

Домашнє завдання Проаналізувати § 1.1, ст. 6-16 Розділ 1 § 1.1 5
Слайд № 35

Домашнє завдання Проаналізувати § 1.1, ст. 6-16 Розділ 1 § 1.1 5

Працюємо за комп’ютером Розділ 1 § 1.1 Сторінка 15-16 5
Слайд № 36

Працюємо за комп’ютером Розділ 1 § 1.1 Сторінка 15-16 5

Дякую за увагу! За навчальною програмою 2017 року Урок 1 5 Зразок підзаголовка
Слайд № 37

Дякую за увагу! За навчальною програмою 2017 року Урок 1 5 Зразок підзаголовка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.