Бесіда – основний метод розвитку діалогічного мовлення. Види, зміст і тематика бесід. Методика проведення.

Опис документу:
Бесіда, це організована, цілеспрямована розмова вихователя з дітьми з певної теми, яка складається із запитань і відповідей. Бесіда як метод навчання використовується в основному в старшій і підготовчій групах. Окремі бесіди (про пори року) можна проводити в середній групі з ІІ половини року.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Бесіда – основний метод розвитку діалогічного мовлення. Види, зміст і тематика бесід. Методика проведення.

До словесних методів належить – бесіда.

Бесіда, це організована, цілеспрямована розмова вихователя з дітьми з певної теми, яка складається із запитань і відповідей. Бесіда як метод навчання використовується в основному в старшій і підготовчій групах. Окремі бесіди (про пори року) можна проводити в середній групі з ІІ половини року. Змістом бесіди є програмовий матеріал по ознайомленню дітей з навколишнім, він може складати обговорення прослуханих казок, оповідань. Поширеними є бесіди, які відтворюють факти і явища суспільного життя, проводять бесіди про машини, які допомагають дорослим у праці. Готовність дітей до бесіди полягає в наявності в них відповідних знань про предмет чи явище, які будуть обговорюватися в бесіді. Структура бесіди залежить від теми, змісту, віку дитини. У ній взаємопов’язані структурні елементи: початок бесіди ( згадування, розповідання), основна (зміст бесіди), заключна( читання знайомого вірша).

За дид. метою бесіди поділяються на вступні, супроводжуючі та заключні. Вступні – коли вих.-ль знайомить дітей з новими явищами, формує нові навички, способи дії. Під час вступної бесіди він виявляє знання, досвід дітей з даної теми, уточнює їх, активізує і на цій основі ставить перед дітьми пізнавальні і практичні завдання, викликає до них інтерес. Супроводжуюча бесіда використовується під час спостережень, екскурсій, розглядання картин. Заключна або узагальнююча, бесіда проводиться з метою систематизації знань, їх дальшого поглиблення й усвідомлення.

Тільки у старших дошкільників вихователь планує бесіду ,як самостійне заняття. За допомогою спеціально підібраних запитань вихователь активізує пізнавальну діяльність, виправляє і розвиває думку, доповнює знання, вчить простим міркуванням. Такий пожвавлений обмін думками сприяє розвитку мислення і пізнавальних інтересів, розвивати мову. При правильно побудованій бесіді діти самі починають активно ставити запитання і намагатися знайти на них відповіді. За характером запитань можна судити про спрямованість дитячого мислення, про те, що виявилось для розуміння найважчим. Складність розумової діяльності, якої вимагає узагальнююча бесіда (розуміти мету, робити висновки, давати оцінку), робить її методом доступним лише старшим дошкільникам.

Проблемою розвитку діалогічного мовлення займався В.Ф.Одоєвський. Особливо цінними його вказівки щодо розвитку діалогічної мови дітей, проведення бесід, які він виклав у книзі «Наука до науки». Провідним методом розвитку діалогічної мови Одоєвський вважає бесіду, мета якої – узагальнити набуті в житті дитячі уявлення. Основою бесіди є чуттєвий досвід дитини. Говорив:»Говорити з дитиною, - можна про те, що у неї безпосередньо перед очима, за що вона, так би мовити, може ухопитися руками». Книга «Наука до науки» складається з двох розділів. В 1- вміщено попередні вправи для бесіди – це 178 запитань(типу: чим стілець схожий на стіл? Звідки взявся стіл?) 2- відділ складається з двох частин: - книжки для вчителя – це своєрідний опитувальник, який вміщує 482 запитання; - книжки для учнів – 482 відповіді.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.