Батьківські збори у 2 класі

Опис документу:
Нетрадиційні батьківські збори – це новий формат спілкування з батьками. Цікаві тренінги, інтерактивні вправи, ігри, зустрічі з фахівцями за круглим столом допоможуть освітянам і батькам стати партнерами на засадах довіри і поваги.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Батьківські збори № 6

Стежиною батьківської мудрості

Тренінг для батьків

Мета: поглибити знання батьків з питань морального виховання; дати можливість батькам поділитися своїм досвідом сімейного виховання; підвести їх до аналізу особистого педагогічного досвіду; ознайомити присутніх зі стилями спілкування в родині; формувати відповідальне ставлення батьків до виховання фізично і психологічно здорового підростаючого покоління.

Обладнання: маркерна дошка або ватман для запису інформації; маркери, фломастери, кольорові олівці; папір формату А4, А3, авторучки, роздаткові матеріали, технічні засоби, диски із записами.

На дошці запис вірша:

Родина, рід…Які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті.

Бо всі ми з вами ніжні гілочки

На дереві, що вже стоїть віки.

Це дерево – наш славний родовід,

Це батько, мати, прадід твій і дід…

«Там, де немає мудрості батьківського виховання, любов матері та батька до дітей спотворює їх»

В.А. Сухомлинський

Хід зборів

Батьки заходять до класу під музичний супровід (пісня «Батько і мати»у виконанні Назарія Яремчука) і вибирають листочок одного з п'яти кольорів, розсаджуються за столи, позначені цим кольором.

  1. Вступне слово вчителя

Шановні батьки! Ми раді вітати Вас сьогодні на наших батьківських зборах. В такій теплій, доброзичливій атмосфері ми з вами і поговоримо про найважливіше в житті для людини – батьківську любов.

Сім’я для малої дитини – це Космос, де мама – Сонце, тато – Місяць, а численні родичі – планети. Саме тут вона черпає сили і енергію для життя, вчиться мудрості, набирається досвіду. В дитячому серці зароджуються, вкорінюються моральні почуття – любов до людей, милосердя, доброта, що є сутністю вихованої людини.

Мати і батько – головні природні вихователі дитини. Недарма в народі кажуть: «Яблучко від яблуні недалеко падає», «Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти», «Як не навчить батько – не навчить і дядько», «Від доброго дерева добрий пагінець відійде, од добрих батька й матері піде добра дитина».

Через сімю наші діти виходять у суспільство. У сімї їм вручають естафету досвіду поколінь, яку вони повинні нести далі, щоб передати її своїм дітям, а отже – майбутньому. Жоден виховний заклад не може дати дітям того, що дає нормальна сімейна атмосфера: спілкування дітей з батьком та матір’ю. Діти уподібнюються дорослим, копіюють їх, орієнтуються на їхню поведінку, як на взірець.

Кажуть, діти – дорогоцінність, а ще більша дорогоцінність їх виховати, так як сам процес виховання – безперервна робота серця, розуму і волі батьків. «Не думайте, що ви виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте чи повчаєте, чи караєте її. Ви виховуєте її кожної миті свого життя, навіть тоді, коли вас немає вдома» говорив А.С. Макаренко.

Усі ми вважаємо себе люблячими батьками, і це природно. Ми дійсно любимо своїх дітей. Сьогодні ми з вами повинні усвідомити те, що ваша любов принесе дитині більше щастя, якщо вона буде постійно бачити і відчувати її.

«Наші діти – це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед усією країною» .

Сім’я…Що значить це – то кожен знає,

Хто зріс в сімї і хто її не має,

І як тут не приховуй, не таї,

Залежить наше щастя від сімї.

Кожна сімя щаслива по – своєму…

Хто вони? Які вони?

  1. Вправа «Знайомство»

Всі учасники почергово називають своє ім’я та одну з традицій своєї родини.

3. Вправа "Очікування"

- Шановні батьки, візьміть, будь ласка, одне яблучко та на ньому напишіть свої очікування від нашої сьогоднішньої зустрічі.

А тепер, по черзі, підійдіть до дерева, зачитайте ваші очікування і приклейте на дереві.

Дякую, ось так гарно зародилася у нас яблуня.

  1. Правила роботи в групі

Щоб наша зустріч була продуктивною, треба дотримуватися певних правил.

Я зачитаю їх, а ви оберете ті, що підходять нам для ефективної взаємодії:

  • Говорити довго і не за темою

  • Говорити чітко і конкретно

  • Перебивати одне одного

  • Правило «піднятої руки»

  • Бути пасивним і похмурим

  • Бути активним, брати участь у всіх видах діяльності

  • Правило гарного настрою Отже, правила ми з’ясували.

  1. Конкурс «Народна мудрість»

Важко переоцінити вплив сімї, родини на розвиток, навчання і виховання дитини. Від народження дитини і до кінця свого життя батьки турбуються про долю дітей. Мати не тільки береже, а й навчає усьому: охайності, працьовитості. Батько – захисник роду, годувальник сімї. Батькове слово – закон. Це було відомо здавна і знайшло своє відображення у крилатих фразах, афоризмах, у багатьох піснях, примовках, прислів’ях говориться про це. Пропонуємо вам взяти участь у конкурсі «Народна мудрість». Хто першим дає відповідь, отримує бал.

Необхідно продовжити прислів’я про схожість батьків і дітей.

Яке дерево, такі в нього й квіточки, які батьки… (такі їхні діточки)

Який корінь, такий і пагінець, які самі… (такі й сини)

Який кущ, така й калина, яка мати…(така й дитина)

Який дуб, такий й тин…(який батько, такий син)

Не навчив батько, не навчить…(і дядько)

Коли дитину не навчиш у пелюшках, то не навчиш… (і в подушках)

Коли тато каже «так», а мати – сяк, росте…(дитина, як будяк)

Що вчать удома діти, те знають і…(сусіди)

Умів дитя народити, умій…(і навчити)

Як під сонцем квітам…(так із матір’ю дітям)

Як мати рідненька, то й сорочка…(біленька)

На сонці тепло, а біля матері…(добре)

Про покарання і про те, як мати сприймає біди своїх дітей.

Мати сильно махне…(та легенько вдарить)

Мати однією рукою б’є…(а другою гладить)

У дитини заболить пальчик, а в матері…(серце)

Як слід ставитися до батьків.

Добрі діти – батькам вінець, а злі діти…(кінець)

Добрі діти доброго слова послухають, а лихі й…(дрючка не бояться)

Коло батька чемно вітаються, коло матері..(вклоняються)

6.      “Галявина виховання ”.

На кожному столі є зображення квіток з написами дій дорослих під час виховання дітей. Прошу батьків вибрати дії, які найчастіше використовуєте у вашій практиці і прикріпити квіти до нашої “галявини ”.

Червоні квіти: покарання, накази, зауваження, глузування, присоромлювання, нотації, застереження, ігнорування, образа, допит.

Оранжеві квіти: критика, вмовляння, керування, повчання, моралізування.

Голубі квіти: особистий приклад, вислуховування, комплімент, заохочення, похвала, доброзичливі інтонації, зацікавленість, посмішка, підтримка.

А тепер подивимось на нашу “галявину ” - на ній досить багато червоних квітів, а червоний колір — колір застереження, заборони. І нам всім слід про це задуматись: чи завжди ми правильно спілкуємось зі своїми дітьми?

7. Інформаційне повідомлення «Стилі виховання»

У кожній сімї свій своєрідний стиль спілкування. Власне, вміння взаємодіяти з дітьми – дуже важлива річ. Ви можете запитати, де знайти час на спілкування, адже сьогодні динаміка життя надто швидка. Усе відбувається поспіхом. Пригадайте, як починається ранок у вашому домі. Зранку ви віддаєте дітям накази, нагадуючи, як вони мають поводитися протягом дня.

Наступного разу зустрічаємося з дітьми вже ввечері. Спільна вечеря, розмова створюють сімейний комфорт. Саме такі хвилини можуть згуртувати і зміцніти сімю. Однак, знову спілкування обмежується короткими фразами. Хіба ж можна поспілкуватися, коли ввімкнений телевізор, і якась жінка вже втретє рекламує переваги прального порошку?

Дослідники стверджують, що батьки розмовляють із дітьми приблизно 15-20 хвилин на день. Із них 10-12 припадає на роздавання наказів.

Важливу роль у емоційно – особистісному зростанні дитини відіграють батьківські настанови. Батьки – найбільш значимі для дитини люди, тому мають зауважувати те, як вони звертаються до дитини, уникати настанов, які можуть негативно відбитися на її поведінці. З’явившись, настанова не зникає й у «сприятливий» момент життя впливає на поведінку та почуття.

8. Гра «Мій стиль виховання – найкращий» (робота в групах)

Більшість психологів вважає, що психічне здоров’я, розвиток і становлення дитини нерозривно пов'язані також із типом батьківського виховання.

У кожної з п'яти груп є опис стилю батьківського виховання.

Прошу опрацювати їх і сформулювати докази того, що саме обраний стиль сімейного виховання найважливіший.

- Авторитарний стиль виховання.

Усі рішення приймають батьки, вони вважають, що дитина повинна підкорюватись їхній волі, ставлять перед дитиною високі вимоги, контролюють її поведінку, обмежують її свободу. Батьки змалку виховують почуття відповідальності, вміння долати труднощі.

- Опікувальний стиль виховання.

Батьки прагнуть бути завжди з дитиною, вирішувати за неї всі її проблеми. Дитина займає центральне місце в сім'ї.

- Потуральний стиль виховання.

Батьки приділяють дитині недостатньо уваги, вона віддана сама собі. Такі батьки не вміють виховувати, не спрямовують і обмежують дитину.

- Хаотичний стиль виховання.

У батьків відсутній єдиний стиль виховання, нема чітких вимог до дитини. Між батьками є розбіжність у виборі виховних засобів.

- Демократичний стиль виховання.

Батьки виховують у дитини особисту відповідальність і самостійність, відносно до її вікових можливостей. Дитина присутня при обговоренні сімейних проблем, бере участь у прийнятті рішень. Батьки вимагають від дитини обміркованої поведінки, і самі чуйно ставляться до її запитів. При цьому батьки виявляють твердість, дбають про постійне дотримання дисципліни.

Представник кожної групи зачитує опис стилю виховання і обґрунтовує чому даний стиль виховання є найкращим. А його опоненти мають довести, які негативні наслідки може мати певний стиль виховання.

Висновок.

Тож найдоцільнішим є демократичний стиль виховання, коли батьки готові в разі потреби допомогти дитині, постійно спілкуються з дитиною, вірять в її здатність до успішної самостійної діяльності. Батьки найбільш значимі для дитини люди і саме від того, який стиль виховання ви обираєте, залежить якою людиною агресивно чи доброю, відкритою чи замкненою вона стане. Тому давайте ми з вами складемо загальні правила виховання наших дітей (за пропозиціями батьків і вчителя).

Я хочу запропонувати Вам правила, рекомендовані психологами (додаток 1)

9. Вправа «Мух краще ловити на мед»

Вчитель пропонує учасникам розділитися на пари, стати обличчям один до одного, одному члену пари затиснути руку в кулак і тримати кулак перед напарником. Повідомляє завдання одному з кожної пари – якомога швидше розтулити кулак партнера. Через 10 секунд ведучий зупиняє вправу і констатує, що більшість учасників намагалися змусити партнерів розтулити долоню силою, проте чим більшої сили вони докладали, тим більшим був опір. Ведучий запитує, чи застосував хто – небудь інший спосіб спонукати партнера розтулити долоню (наприклад, чемно попросити). Як правило, комусь з учасників спало на думку використати цей найпростіший спосіб. З приводу цієї вправи ведучий ініціює обговорення ефективності різних методів , фокусуючи увагу на корисності дій без примусу, за умов поваги до інших.

-А тепер поміркуємо, чи потрібно забрати деякі квіти з нашої “галявини ”, щоб вона стала більш ніжною і спокійнішою.

Як зазначає великий педагог, академік Шалві Амонашвілі, внутрішній вогонь, закладений у дитині природою, з'являється перед нами у трьох основних пристрастях:

-                  Перша пристрасть — це пристрасть до Розвитку. Дитина не може не розвиватися — духовно, морально, розумово, фізично.

-                  Друга пристрасть — це пристрасть до Дорослішання. Діти прагнуть до дорослішання, хочуть бути старшими. Підтвердження тому — зміст рольових ігор, у яких кожна дитина бере на себе “обов’язки дорослої людини. Задоволення пристрасті до дорослішання відбувається в спілкуванні, в першу чергу з дорослими.

-                  Третя пристрасть — це пристрасть до Свободи. Дитина виявляє її з раннього дитинства. В різних формах і багатогранно. Особливо сильно вона виявляє себе, коли дитина 2-3-річного віку намагається вислизнути з-під оцінки дорослих, і прагне утвердити свою самостійність: “Я сам!”.

Зрозуміло, що дітям не можна дозволити все. Вседозволеність може згубно позначитись на їхній долі, але потрібно зрозуміти і те, що дітей не можна виховувати у всезабороняючій атмосфері, не можна їх постійно тримати в “своїх руках “, силувати і примушувати.

10. Тест «Які ви батьки?»

Визначте ті фрази, які Ви часто використовуєте у спілкуванні з дітьми.

1. Скільки разів тобі повторювати?

2. Порадь будь-ласка, як мені вчинити у даній ситуації?

3. Не знаю, що б я без тебе робила?

4. І в кого ти такий(а) удався(лася)?

5. Які в тебе чудові друзі!

6. Ну, на кого ти схожий(а)?

7. Ти моя опора і помічник(ця)?

8. Ну, що в тебе за друзі?!

9. Який(а) ти в мене розумний(а)!

10. А як ти вважаєш, сину(донько)?

11. У всіх діти як діти, а ти?!

12. Про що ти тільки думаєш?

13. Який(а) ти у мене кмітливий(а)?

Придатні для Вас відповіді обведіть кружечком.

Проаналізуйте одержану інформацію.

Відповіді: 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 – 2 бали

3, 5, 7, 10, 11, 13 – 1 бал

Підрахуйте кількість одержаних балів.

Ключ до тесту (додаток 2)

11. Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині»

Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей.

1) Як ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, у якій живе?

а) доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

2) Що найбільш вас хвилює?

а) здоров’я дитини;

б) навчання дитини;

в) трудова участь дитини в житті родини.

3) Чи самотня Ваша дитина в родині?

а) так; б) ні; в) не знаю.

4) Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?

а) так; б) ні; в) не знаю.

5) Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на ваш погляд, для дитини найбільш вагомою?

а) бути матеріально забезпеченою;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

6) Чи знайома ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що існують в родині?

а) так; б) ні.

7) Чи є у вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини?

а) так; б) ні;

8) Що для вашої дитини вечір, проведений вдома?

а) радість спілкування;

б) нагода бути самою собою;

в) мука та нудьгування.

Після заповнення батьками анкети класний керівник пропонує їм ознайомитись з відповідями їхніх дітей на анкету «Моє життя в родині» та порівняти відповіді.

12. Вправа «Батьківські настанови та їх наслідки для особистості дитини»

Ведучий кожній групі пропонує розглянути таблицю, в якій подані найпоширеніші негативні батьківські настанови та можливі їх наслідки для формування особистості дитини. Учасники повинні перефразувати негативні настанови в позитивні і зафіксувати їх у таблиці (додаток 3).

13. Гра «Незакінчені речення».

А тепер давайте пограємо в гру. Я розпочинаю речення, а ви спробуєте його продовжити.

  1. Дитину постійно критикують, вона вчиться ... (ненавидіти).

  2. Дитина живе у ворожнечі, вона вчиться ... (бути агресивною).

  3. Дитина живе в докорах, вона вчиться ... (жити з відчуттям провини).

  4. Дитина росте в терпимості, вона вчиться ... (розуміти інших).

  5. Дитину хвалять, вона вчиться ... (бути благонадійною).

  6. Дитина зростає в чесности, вона вчиться ... (бути справедливою).

  7. Дитина зростає в безпеці, вона вчиться ... (вірити в людей).

  8. Дитину підтримують, вона вчиться ... (цінувати себе).

  9. Дитину висміюють, вона вчиться ... (бути замкнутою).

  10. Живе у розумінні та дружбі, вона вчиться ... (знаходити любов у світі).

14. Історія для натхнення.

Сьогодні мені хочеться розповісти вам одну історію. Сподіваюсь, що вона стане цікавою для вас.

Батько повернувся додому з роботи.

  • Тату, таточку, нарешті ти прийшов, - кинувся йому на шию син.

Але батько був настільки втомлений, що в нього не було сил обійняти свою дитину. - Тату, подивися на вулиці вже так пізно і темно. Я так тебе чекав! Я хотів запитати у тебе . . .

  • Питай . . . - сказав байдуже батько.

  • Я хотів запитати, скільки ти заробляєш за одну годину на своїй роботі?

  • Син, та ти егоїст! Як можна задавати такі питання? Це моя особиста справа.

  • Тато, я ж не спав, я ж чекав тебе, щоб задати тобі це запитання. Скільки ти заробляєш в годину?

  • 50 . . . - відповів тато. - А тепер марш в ліжко!

Син подивився на нього великими блакитними очима і попросив:

  • Тато, позич мені, будь ласка, 30. Я тебе дуже прошу.

Це роздратувало батька, і він накричав на сина.

Через деякий час батько подумав: «Я стільки часу проводжу на роботі, а син вперше просить у мене гроші . . . Може йому дійсно щось потрібно» .

Тоді він прийшов у дитячу і запитав:

  • Сину, ти не спиш ще?

  • Ні, тато, ще не сплю.

Батько присів біля сина на ліжку: - Вибач мене, я тут подумав, може тобі дійсно щось потрібно . . . Ось тримай, тут рівно 30.

  • Таточку! Спасибі, тату!

Хлопчик узяв ці гроші і підняв подушку, де вже лежало кілька зім'ятих купюр. Потім він взяв усі гроші, полічив і подивився на батька.

Батько, побачивши, що в сина є гроші, розлютився:

  • У тебе ж вже є гроші, а ти просиш у мене ще . . .

  • Тато - перебив його син. - Я просив у тебе гроші, тому, що у мене не вистачало. А тепер тут рівно 50! Можна я куплю в тебе годину твого часу. Прийди, будь ласка, завтра раніше на годину і повечеряй з нами.

15. Лист до себе у майбутнє

Вчитель повідомляє завдання кожному учаснику – написати лист, який зараз буде заклеєний і відкритий лише через 2 роки. Учасники мають коротко описати, які вони зараз, яка їх сімя, що їх цікавить, що вони думають стосовно свого майбутнього своєї родини, чим займатимуться, хто буде поряд з ними, що вони хочуть побажати собі та рідним на майбутнє.

16. Вправа "Очікування"

Повернімось до наших очікувань, якщо вони здійснились, то кожен з вас нехай підійде до нашого символічного дерева, "зірве" своє яблучко і поставить у кошик, а якщо не здійснилося, то залишить яблуко на дереві.

17.Слово вчителя

Ми сьогодні багато говорили про ставлення батьків до своїх дітей, ділилися власним досвідом, вирішували складні проблеми виховання. Це був погляд батьків – дорослих людей. А як же виглядає проблема виховання і ставлення дорослих до дітей очима самих дітей? Про це ви можете дізнатися із звернення дитини до батьків (додаток 4)

А я ще раз хочу наголосити вам важливі правила спілкування з дитиною, щоб вона завжди почувала себе коханою та захищеною.

  1. Любіть дитину. Знаходьте радість у спілкуванні з нею. Частіше пригортайте, цілуйте, обіймайте. Дайте їй місце в сімї.

  2. Розмовляйте з дитиною, цікавтеся справами і проблемами. Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки.

  3. Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, ліпити, наклеювати.

  4. Не виховуйте з дитини лише споживача, нехай вона буде рівноправним членом вашої сімї зі своїми правами і обов’язками.

18.Вправа «Аплодисменти»

Ми з вами добре попрацювали. І на завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно – преміцно поєднати в аплодисменти. До нових зустрічей!

Додаток 1

Правила виховання

  1. Повірте у неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина унікальна, не

схожа на жодну іншу, і не є вашою точною копією. Приймайте її такою, якою вона є, підкреслюйте її сильні властивості.

  1. Будьте уважними і чуйними до дитини, уникайте образ і погроз.

  2. Поєднуйте повагу до дитини з вимогливістю, не соромтеся виявляти

любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете за будь-яких

обставин.

  1. Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та

бездоглядність.

  1. Діти повторюють дії дорослих, насамперед батьків. Станьте взірцем для

них.

6. Заохочуйте особисту відповідальність і самостійність.

7. Вимагайте обміркованої поведінки.

8. Чуйно ставтесь до запитів дитини.

9. Намагайтеся впливати на дитину проханням. І якщо прохання не

виконується, лише тоді вдавайтеся до інструкцій наказів.

10. Дбайте про постійне дотримання дисципліни.

11. Покарання не повинне витісняти любов. Воно повинно бути

справедливим, враховуючи вчинок і мотив.

12. Частіше спілкуйтеся з дітьми, вислуховуйте їх.

Додаток 2

Ключ до тесту “Які Ви батьки”

7-8 балів

Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає Вас. Ваші стосунки з дитиною благотворно впливають на становлення її особистості.

9-10 балів

Ви непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає Вас, хоча і не завжди з Вами відверта. На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.

10-12 балів

Вам необхідно бути уважними у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить Вашої любові. Розвиток дитини залежить від випадку більшою мірою, ніж від Вас.

13-14 балів

Ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між Вами і дитиною існує недовіра. Поки не пізно, постарайтесь приділити дитині більше уваги, врахуйте її запити та інтереси.

Додаток 3

Негативні настанови

Можливі наслідки

Позитивні настанови

Не будеш слухатися, з тобою ніхто не дружитиме

замкнутість, відчуженість, безініціативність, догідливість.

Горе ти моє

почуття провини, низька самооцінка, вороже ставлення до оточення, конфлікти з батьками.

Плакса - вакса

стримування емоцій, внутрішня озлобленість, тривожність,

страхи.

От дурний, усе хотів віддати

Низька самооцінка, жадібність, проблеми у спілкуванні з ровесниками, егоїзм

Додаток 3

Негативні настанови

Можливі наслідки

Позитивні настанови

Не твоє діло

Низька самооцінка, затримка психічного розвитку, тривожність, відчуження, конфлікти з батьками

Одягайся тепліше, захворієш

Підвищена увага до свого здоров’я, тривожність, страхи, часті простудні захворювання

Ти, як твій тато (мама)..

Проблеми у спілкуванні з батьками, впертість, низька самооцінка

Нічого не вмієш робити недотепа!

Невпевненість у своїх силах, низька самооцінка, страхи, безініціативність,

низька мотивація досягнень

Додаток 3

Негативні настанови

Можливі наслідки

Позитивні настанови

Не кричи так, оглухнеш!

Прихована агресія, хвороби горла й вух, конфліктність.

Вредне дівчисько, всі вони вередливі (хлопчику про дівчаток). Негідник, усі

хлопці забіяки (дівчинці про хлопців)!

Порушення психосексуального

розвитку, ускладнення у

спілкуванні між статями,

утруднення у виборі друга протилежної статі.

Бруднуля, нечупара!

Відчуття провини, страхи, неуважність до свого

зовнішнього вигляду, халатність у виборі друзів

Ти нехороший, маму ображаєш, я піду від тебе до іншої дитини.

Відчуття провини, самотності, страхи,

тривожність, порушення

сну

Додаток 3

Негативні настанови

Можливі наслідки

Позитивні настанови

Геть із моїх очей, стань у куток!

Порушення взаємин з батьками, потайність, недовіра, агресивність

Нікого не бійся, нікому не поступайся, завжди давай здачі!

Відсутність самоконтролю,

агресивність, труднощі у

спілкуванні

Усі люди підлі, сподівайся тільки на себе

Труднощі у спілкуванні, страхи, недовірливість, підвищена самооцінка

Не можна нічого самому робити, спитай дозволу в

старших

Боягузливість, невпевненість у собі,

страхи, безініціативність, боязнь старших, несамостійність,

нерішучість

Додаток 4

Звертання дитини до батьків

  1. Дорогі батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили нас до своєї родини. Коли – небудь ми залишимо батьківську оселю, але до того часу навчіть нас, будь ласка, мистецтва бути людиною.

  2. Ми бачимо світ інакше, ніж ви. Просимо вас, поясніть нам: що? коли? і чому? кожен із нас має робити.

  3. Наші ручки ще маленькі. Не очікуйте від нас досконалості, коли ми застилаємо ліжко, малюємо, розфарбовуємо або кидаємо м’яча.

  4. Дайте нам трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб ми на них училися. Тоді ми зможемо самостійно приймати рішення у дорослому житті.

  5. Ми вчимося у вас усього: слів, інтонацій, голосу, манер. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через нас. Тому навчіть нас, будь ласка, кращого. Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати одне одному.

  6. Ми хочемо відчувати вашу любов, хочемо, щоб ви частіше брали нас на руки, пригортали, цілували. Але будьте обережні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть нам робити самостійні кроки.

  7. Любі мої, ми вас дуже – дуже любимо! Покажіть нам, що ви також нас любите!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали