Авторська розробка "Створення тематичного лепбука (колективна діяльність учителя, дітей, батьків, тематичний тиждень – за вибором)"

Дидактичні матеріали

Для кого: Дорослі

16.12.2020

254

12

0

Опис документу:
Авторська розробка про створення лемпука з учнями 4-ого класу. Учні не навчаються за програмою НУШ, але я, як вчитель, впроваджою нові методи навчання. Ця розробка показує, наскільки цікавим є такий вид діяльності, як лепбук, і наскільки краще учні запам'ятовують тему.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти

Авторська розробка

«Створення тематичного лепбука (колективна діяльність учителя, дітей, батьків, тематичний тиждень – за вибором)»

Виконала:

Аксьонова Катерина Андріївна

вчитель початкової школи

загальноосвітньої школи

№65 м. Запоріжжя

група 4

Запоріжжя

2020

ВСТУП

Сучасну дитину досить важко зацікавити навчанням у школі. Сучасні методи навчання спрямовані на вдосконалення пам’яті, уваги, дитини, вміння логічно і послідовно мислити, аналізувати та синтезувати. Потрібно звертати увагу на те, що коли дитина працює самостійно, вона краще пізнає навколишній світ, тому на уроках слід віддавати пріоритет практичним методам навчання.

Перед вчителем звичайно постає питання, як зацікавити дітей пізнавати нове? Але потрібно пам’ятати, що у НУШ впроваджено навчання через гру. У пошуках нових форм освітньої діяльності зараз знаходиться кожний вчитель Нової української школи. Результатом такого пошуку є лепбук. Ця форма роботи є досить популярної серед вчителів, і як показує практика, дуже цікавою для дітей.

Мета авторської розробки: вивчити особливості створення лепбука; навчитися підбирати доцільно матеріал до його створення; створити умови для участі батьків у спільній навчальній діяльності.

Основні завдання авторської розробки:

  1. Вивчити інформацію про лепбук та його створення.

  2. З’ясувати чи можливо побудувати навчальну діяльність на основі взаємодії дорослих з дітьми.

  3. Описати практичну діяльність – створення лепбука з учнями 4-ого класу.

  4. Встановити, що лепбук дає можливість об’єднати роботу вчителя з дітьми та батьками.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Перш ніж почати організовувати навчальну діяльність за допомогою такого виду діяльності, як лепбук, потрібно з’ясувати, що це таке.

Лепбук – новітній спосіб організації навчальної діяльності з дошкільниками і молодшими школярами. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид колективної діяльності вчителя, батьків і дитини.

Хочеться зазначити, що це той від роботи, який розвиває у дітей навички самостійної пошукової діяльності, розвиває творчі здібності, вдосконалює знання з певного питання, та виховує охайність та естетичний смак.

Лепбук – це та форма навчальної діяльності, яка потребує контролю з боку дорослого: вчителя, батьків. Особливо якщо ця робота проводиться з учнями1-ого класу в яких повною мірою не розвинена самостійна діяльність. Створення лепбука допоможе закріпити і систематизувати вивчений матеріал, а розглядання папки в подальшому дозволить швидко освіжити в пам’яті пройдені теми.

Зазвичай лепбук має міні-книжки, всередині яких наклеєні тексти, малюнки, схеми, невеличкі конверти, та різні інтерактивні елементи. В них відображений матеріал, який допомагає отримати нові та закріпити вже набуті знання.

Тема лепбука може бути як загальною, так і вузькою. Для того щоб робота над створенням лепбука була максимально ефективної, слід дотримуватись зазначених етапів:

  1. Вибір теми.

  2. Складання плану.

  3. Підготовка складників

  4. Поєднання основи та складників.

Проаналізувавши ці етапи можна прийти до висновку, що проведення такої роботи потребує значної кількості часу. І за один урок, або за один день така робота не виконується.

Працюючи в минулому році в 4-ому класу я активно впроваджувала технології НУШ в організацію навчальної діяльності. Однією з таких форм був саме лепбук.

Перед початком роботи з учнями я встановила зв’язок з батьками, пояснила їм що це за вид діяльність, що для цього потрібно і яким саме чином ми будемо працювати.

Під час уроку природознавства ми вивчали тему «Австралія» - що і стало темою нашого лепбука. Хочу зазначити, що це тема загальна, і обрана вона була не випадково, так як в 4-ому класі вже дорослі діти, а значить, в них може бути набагато більше творчості та свідомості у виконанні.

Повідомивши дітям тему, розповівши, що саме потрібно бути зробити ми розділилися на три групи. Діти тягнули з мішечка геометричні фігури різного кольору, в кого фігури були однакового кольору – входили до однієї групи. Також я замотивувала дітей тим, що у школі ми зробимо виставку наших робіт, які побачать інші класи.

Після цього етапу кожна група почала обговорення того, що саме вони хочуть бачити у своїй творчій роботи. Я в цей час підходила до кожної групи, спілкувалася, давала свої рекомендації та настанови.

Звичайно не можна забувати про зв’язок з батьками. З ними ми обговорили, якого формату буде виготовлятися лепбук, що можна роздрукувати, як краще підібрати доречну інформацію.

Робота над лепбуком тривала протягом тижня. Кожного дня діти радились між собою, радились з вчителем. На наступний урок природознавства діти принесли виготовлені вдома конверти, роздруковані матеріали, пазли, фарби і ми почали творити в групах.

Вся робота відбувалась під керівництвом та контролем вчителя. Я консультувала кожну групу, допомагала, давала поради. Я була дуже рада, коли побачила, наскільки були готові діти до роботи, і як чітко вони знали, що конкретно будуть роботи.

Коли робота вже була завершена, діти перейшли до захисту свої робіт. Кожна група виходила та розповідала про свій лепбук. Як вони працювали, хто виконував яку діяльність і як шукали інформація. І звичайно, всім класом ми пішли влаштовувати виставку лепбуків до коридору, які роздивлялися всі класи.

Ось такі неймовірні та інформативні лепбуки у нас вийшли. (мал.1-6)

мал. 1 (група 1) мал. 2 (група 1)

мал. 3 (група 2) мал. 4 (група 2)

мал. 5 (група 3) мал. 6 (група 3)

Отже, я була дуже задоволена творчістю моїх дітей та їх батьків, наскільки яскраво, незвичайно та творчо вийшло в нас працювати. Діти отримали найвищі бали за свою творчу роботу, а батьки – велику подяку від мене.

ВИСНОВОК

Отже, лепбку є дійсно дієвої формую роботи з учнями, яку потрібно впроваджувати в навчальний процес. Хочу зазначити, що саме цю тему з курсу природознавства діти засвоїли краще всього, бо провідною роботою була пошукова діяльність, яка перейшла в творчість учнів.

Ця робота потребує значної підготовки та обізнаності вчителя, а також підготовки батьків до цього виду діяльності. Саме постійна взаємодія вчителя з батьками та дітьми, регулярні консультації та рекомендація допомогли досягнути саме такого результату з цим видом діяльності. Лепбук дозволяє бути дитині учасником процесу протягом всього часу його створення, проявити свою креативність, а найголовніше – отримати знання з того чи іншого питання.

Я думаю, що ще неодноразово буду використовувати цей вид діяльності в своїй педагогічній практиці.

ДЖЕРЕЛА

1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. —

К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

2. Пестова Е.Г. «Лепбук». [Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://nsportal.ru/detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley/2016/01/06/lepbuk

3. Юлія Тарасенко. Прилуцький гуманітарно-педагогічний коледж імені І.Я. Франка, м. Прилуки, Україна, 2018. – Режим доступа: https://repository.sspu.sumy.ua/bitstream/123456789/7036/1/Tarasenko%20Y..pdf

4. Курси для вчителів початкових класів. – Режим доступа: https://www.ed-era.com/

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.