Алгоритм складання розкладу занять

Опис документу:
Розклад занять в освітній установі с одним із найважливіших і діючих видів планування навчально-виховної роботи, основним організаційним документом, що визначає роботу учнівського і вчи¬тельського колективів, адміністрації і всієї школи в цілому.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Алгоритм складання розкладу занять

На першому етапі при складанні розкладу необхідно підготувати документацію:

  1. Навчальний план освітньої установи.

  2. Навчальні програми з предметів навчального плану освітньої установи.

  3. Дані про кількість класів в освітній установі і розподіл їх за змінами (наказ).

  4. Дані про наявність навчальних кабінетів і про закріплення їх за визначеними вчителями (наказ).

  5. Розподіл навчального навантаження вчителів за класами і гру­пами продовженого дня, за змінами у тижневих годинах (наказ).

  6. Розподіл класного керівництва (наказ).

  7. Список голів методичних об'єднань (наказ).

  8. Дані про вчителів, що займаються на заочних і вечірніх від­діленнях вищих навчальних закладів (особиста заява).

  9. Дані про вчителів, що займаються на курсах підвищення ква­ліфікації (наказ і особиста заява).

  10. Дані про вчителів, що є сумісниками.

  11. Дані про вчителів-сумісників (особиста заява).

  12. Дані про обов'язкові вільні дні (адміністрація, голова проф­спілкового комітету, голови методичних об'єднань тощо).

  13. Особисті побажання вчителів до розкладу уроків (особиста заява).

  14. Дані про розподіл класів на підгрупи при вивченні окремих навчальних курсів.

  15. Список класів і предметів, з яких необхідно передбачити в роз­кладі здвоювання уроків.

  16. Розклад дзвінків в освітньому закладі.

  17. Заготовлені форми таблиць (див. додаток).

Другий етап — заповнення таблиць.

Третій етап — складання розкладу:

  1. Розставляємо уроки вчителів-сумісників.

  2. Уроки вчителів, що з різних причин жорстко зафіксовані за днями тижня чи навіть за годинами дня.

  3. Уроки:

  • фізичної культури

  • трудового навчання;

  • ОМ

  • музики, бо вони не повинні збігатися з проведенням в один день в одному класі.

  1. Уроки іноземної мови за принципом щільного упакування, тобто по можливості без «вікон» і насамперед у ті дні, коли розклад даного класу включає перераховані вище уроки, що пов'язано з більш раціональним використанням навчальних кабінетів в освітній установі.

  2. Складаємо робочий розклад адміністрації.

  3. Далі приступаємо до розміщення інших предметів: рівномірно за днями тижня з огляду на всі гігієнічні вимоги, побажання вчителів.

Четвертий етап — перевірка правильності:

  1. Розміщення уроків по класах (по вертикалі в кожному стовп­чику кількість уроків у класі за один день).

  2. Відповідність розкладу навчальному плану.

  3. Кількість уроків з даного предмета за тиждень у кожному класі.

  4. Навантаження кожного вчителя.

П'ятий етап — гігієнічна оцінка розкладу уроків з викори­станням рангової пікали складності.

Норми за ступенем складності шкільних предметів

Предмети

Кількість балів

Геометрія

6

Алгебра

5,5

Іноземна мова

5,4

Хімія

5,3

Фізика

5,2

Природознавство, географія, біологія

3,6

Українська мова

3,5

Українська література

1,7

Історія

1,7

Фізкультура, трудове навчання, музика, образотвор­че мистецтво, креслення

1

Підраховується сума балів за днями тижня й окремих класах. Ці цифрові дані можна подати у графічній формі.

Розклад оцінюється позитивно в тому випадку, якщо утво­риться крива з «підйомом» у вівторок та/або середу. Шкільний розклад оцінюється як нераціональний при найбільшій сумі балів у перший і останній дні робочого тижня, а також при рівномірності навантаження в тижневому циклі.

Для учнів молодшого і середнього віку найбільша інтенсив­ність навчального навантаження має припадати на вівторок і се­реду, причому четвер повинен бути полегшеним днем. Крім того, необхідно враховувати дані сучасних наукових досліджень, які встановили, що біоритмічний оптимум розумової працездатності прослідковується на інтервалі 10-12 годин.

У ці години відзначається найбільша ефективність засвоєння матеріалу при найменших психофізіологічних витратах організму. Тому в розкладі уроків основні предмети повинні проводитися на 2- 3-му уроках для молодших школярів і на 2—3—4-х уроках для учнів середнього і старшого віку.

Останній етап роботи — складання розкладу уроків для учнів у звичній для них формі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн