! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Який буває транспорт і хто ним керує?

Опис документу:
Конспект інтегрованого заняття з предмету "Я досліджую світ". Допоможе дослідити різні види транспорту (за призначенням та способом руху); спільно з’ясувати важливість використання транспорту в житті людини; поглибити знання про професії людей, пов’язані з транспортом; спонукати до усного висловлення власних вражень.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання для вчителя:

1. Допомогти дослідити різні види транспорту (за призначенням та способом руху).

2. Спільно з’ясувати важливість використання транспорту в житті людини.

2. Поглибити знання про професії людей, пов’язані з транспортом.

4. Формувати екологічну свідомість учнів.

5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

6. Спонукати до усного висловлення власних вражень.

Учні знатимуть:

назви і види найпоширеніших видів транспорту;

назви професій людей, які працюють на транспорті

та вмітимуть:

спостерігати за різними видами транспорту у своїй місцевості;

пояснювати вплив автотранспорту на довкілля;

пояснювати різні ролі людей, які працюють з транспортом;

уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

висловлювати власну думку щодо переваг і недоліків конкретних видів транспорту.

з/п

Назва освітньої галузі

Очікувані результати учіння

1.

Мовно-літературна

Взаємодіємо усно

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі; Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось );

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання;

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось /кимось);

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило);

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо);

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?);

Звертається, вітається, прощається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова.

Досліджуємо медіа

Висловлює свої думки і почуття з приводу прослуханих/переглянутих простих медіатекстів (мультфільм, світлини, комп’ютерні ігри, реклама)

Театралізуємо

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

2.

Іншомовна

Сприймання на слух

Реагує на короткі, прості запитання, твердження, вказівки та інструкції, якщо вони вимовляються повільно й чітко, супроводжуються відеорядом (наочністю) чи жестами для полегшення сприймання та повторюються за необхідності

Усне висловлювання

Виражає свої почуття та думки, вживаючи прості слова та супроводжуючи їх невербально

3.

Природнича

Я в рукотворному світі

Пояснює переваги і недоліки від використання автотранспорту, його вплив на довкілля;

Пояснює переваги екологічного транспорту;

Пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля

4.

Соціальна і здоров′я-

збережувальна

Безпека

Обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до/зі школи з урахуванням правил дорожнього руху

Добробут

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри;

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі;

5.

Громадянська та історична

Я – людина

Ідентифікує себе в ролі пішохода, пасажира, «водія»

Я – серед людей

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Моя шкільна та місцева громади

Розрізняє громадський транспорт і пояснює його особливості

6.

Технологічна

Технічна творчість та техніка

Прогнозує, яким має бути виріб;

Моделює та конструює виріб з деталей конструктора, користуючись графічним зображенням схем, за власним задумом самостійно чи з допомогою дорослих

7.

Математична

Лічба

Уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого

8.

Фізкультурна

Ігрова та змагальна діяльність учнів (рухливі ігри та естафети)

Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях

9.

Мистецька

Художньо-практична діяльність

Виконує елементарні танцювальні рухи під музику;

Рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої дії з музичним супроводом

Який буває транспорт і хто ним керує?

з/п

Види навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Назва

очікуваного

результату

1.

Ранкова зустріч

Вітання

Новини дня

Обмін інформацією

Групове заняття

Звертається, вітається, прощається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова.

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого

Виконує елементарні танцювальні рухи під музику;

Рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої дії з музичним супроводом

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях

МОВ

МОВ

МАО

МИО

МОВ

ГІО

СЗО

ФІО

2.

Бесіда «Історія народження транспорту»

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось /кимось)

Використовує інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Пояснює переваги і недоліки від використання автотранспорту, його вплив на довкілля

МОВ

ПРО

ГІО

ПРО

3.

Дидактична гра «Що тут зайве»

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

СЗО

ГІО

МОВ

4.

Гра-змагання «Перегони»

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

МОВ

МОВ

МОВ

СЗО

ГІО

5.

Дослідження «Хто чим керує»

Висловлює свої думки і почуття з приводу прослуханих/переглянутих простих медіатекстів (мультфільм, світлини, комп’ютерні ігри, реклама)

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику

Ідентифікує себе в ролі пішохода, пасажира, «водія»

МОВ

МОВ

ГІО

6.

Рухлива гра «I'm going»

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Реагує на короткі, прості запитання, твердження, вказівки та інструкції, якщо вони вимовляються повільно й чітко, супроводжуються відеорядом (наочністю) чи жестами для полегшення сприймання та повторюються за необхідності

Виражає свої почуття та думки, вживаючи прості слова та супроводжуючи їх невербально

Ідентифікує себе в ролі пішохода, пасажира, «водія»

МОВ

ІНО

ІНО

ГІО

7.

Інтерактивна вправа «Будь уважним»

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

МОВ

8.

Колективна робота з конструктором «Колеса автобуса крутяться»

Розрізняє громадський транспорт і пояснює його особливості

Прогнозує, яким має бути виріб

Моделює та конструює виріб з деталей конструктора, користуючись графічним зображенням схем, за власним задумом самостійно чи з допомогою дорослих

ГІО

ТЕО

9.

Рефлексія

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

МОВ

МОВ

ГІО

Який буває транспорт і хто ним керує?

І. Ранкова зустріч

1. Вітання

Щоб хороший настрій мати,

Треба всім його бажати.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, Вкраїно моя!

- У кожного з вас зараз різний настрій. Я пропоную скласти в чарівний мішечок усі негативні емоції (неспокій, злість, образу, сум, тощо ) і викинути його. А з іншого чарівного мішечка взяти позитивні емоції, які вам потрібні, та сподівання щодо сьогоднішнього уроку.

- Хто бажає висловити свої сподівання, побажання?

- Заплющте очі і подумки пошліть один одному добрі думки і відчуття. Розплющте очі. Зліпіть уявну кульку з вашого тепла, доброти та, подувши, відправте її однокласникам.

2. Новини дня

● Інтерактивна вправа «Що ми знаємо про сьогоднішній день?»

- Як називається сьогоднішній день?

- Які найближчі родичі цього дня (вчора, завтра)?

- Яке порядкове число у цього дня?

- Якому місяцю він належить?

- Яка пора року ним опікується?

- Як називають цей день твої ровесники, що живуть в Англії?

3. Обмін інформацією. Оголошення теми «Який буває транспорт і хто ним керує?»

● Руханка «Колеса автобуса крутяться»

https://www.youtube.com/watch?v=LKBP_PjyvxI

Діти під музику виконують відповідні імітаційні рухи

● Зупинка «Цікава»

- Чим ми подорожували?

- Яке призначення автобуса?

- На чому ще можна пересуватися по місту?

- Яке слово об’єднує всі ці назви? (транспорт)

- На яких видах транспорту ви хотіли б проїхатись?

4.Проблемно-пошукове завдання «Знайди мене»

Діти отримують набір карток із зображенням різних видів транспорту. За описом вчителя відгадують певний вид транспорту, знаходять відповідні картки і піднімають їх вгору

- Цей транспорт може привозити вас до школи (автобус, автомобіль, тролейбус).

- Цим транспортом ви самі вмієте керувати (велосипед).

- Ця машина перевозить вантажі (вантажний автомобіль).

- Цей транспорт допоможе нам переправитись в іншу країну, коли на нашому шляху високі гори (літак, вертоліт).

- Цей транспорт їде по рейках. У нього багато вагонів (потяг).

- Цей транспорт стане в нагоді, якщо потрібно переправитись через океан.

ІІ. Бесіда «Історія народження транспорту»

- Для чого нам потрібний транспорт?

- В наш час важко знайти людину, яка б не знала, що таке транспорт і яка його користь у повсякденному житті. Але так було не завжди.

У давні часи на подолання відстані між містами витрачали декілька днів, тижнів. В ті часи людині допомагали приручені тварини (коні, воли). Так продовжувалось протягом багатьох сторіч, поки люди не навчились створювати машини. Першими транспортними засобами були парові візки, які змушував рухатись паровий двигун (слайди 1-4). Пізніше з’явилися велосипед, мотоцикл, електромобіль, і, нарешті, автомобіль. Перші транспортні засоби зовсім не схожі на сучасні. Порівняйте їх.

- Якими транспортними засобами зручніше і комфортніше нам пересуватись?

- Який транспорт менше забруднює природу? Чому?

- Сьогодні існує багато видів транспорту. Одні літають у небі (повітряний транспорт), інші – їздять по дорозі (наземний транспорт), ще інші – плавають по морях і океанах (водний транспорт). Є транспорт і під землею – метро. Тож є наземний, підземний, водний та повітряний транспорт. Однак і серед цих видів транспорту одні перевозять пасажирів, інші - вантажі на заводи і фабрики, на будівництва та до магазинів. Крім того автомобілі - помічники в будь-якій роботі, вони поливають та підмітають вулиці, прибирають сніг, гасять пожежі тощо. В залежності від цього транспорт ще поділяють на: пасажирський, вантажний і спеціальний.

- Чи зустрічаються усі ці види у нашій місцевості? Чому?

ІІІ. Дидактична гра «Що тут зайве»

Діти об’єднуються в групи. Кожна група отримує ряд зображень із транспортом, знаходить серед них один зайвий. Аргументує свій вибір.

Наприклад: «У нас зображені автомобіль, карета, автобус, літак, вантажівка, велосипед. Зайвий – літак, тому що, це повітряний вид транспорту. Всі інші – наземні».

ІV. Гра-змагання «Перегони»

Діти об’єднуються в 3 групи. Кожна з них отримує набір карток із зображенням різних видів транспорту. На дошці прикріплені 3 смужки паперу (дороги) із зображенням води (море, океан), повітря (небо, хмаринка) та землі (шосейна дорога). Представники від кожної групи по черзі якнайшвидше прикріплюють свій транспортний засіб на відповідну дорогу. 1 група розміщує на свою дорогу наземний транспорт, 2 група – повітряний, 3 група – водний.

V. Дослідження «Хто чим керує»

- Чи можуть машини пересуватися чи перевозити вантажі без допомоги людини?

- А хто керує певними видами транспорту?

Вчитель демонструє на слайдах різні види транспорту, а діти відповідають, хто ним керує (слайди 5-8)

VІ. Рухлива гра «Im a going…»

- Зараз самі спробуєте керувати машинами. Але для цього, щоб дізнатися якими саме, потрібно пригадати, як називають транспортні засоби англійською мовою?

Діти утворюють подвійне коло. Ті учні, що стоять в центрі називають транспортний засіб англійською мовою, інші – «керують» цією машиною по колу (наприклад a car, a bike – легенько біжать, водний a ship, a cutter – «пливуть», a plane, a helicopter– «летять»)

VІІ. Інтерактивна вправа «Будь уважний»

Учням пропонується виправити неправильні твердження на правильні.

Потяг пливе по морю.

Корабель мчить в повітрі.

Літак їде по рейках.

Автобус перевозить каміння.

Вантажівка перевозить людей.

Водії працюють на кораблях.

VІІІ. Колективна робота з конструктором LEGO «Колеса автобуса крутяться»

- Пригадайте, яким транспортом ми подорожували на початку заняття?

- Спробуємо всі разом виготовити з деталей конструктора (за схемами) автобус, який міг би привезти всіх до школи

ІХ. Рефлексія

- Який транспорт ви виготовили?

- Чим корисний він для людей?

- Які професії людей пов’язані з транспортом?

Додатки для дітей

Додаток 1.

Додаток 2.

Додаток 3.

Додаток 4.

Додаток 5.

Презентація «Що ми знаємо про транспорт?»

Додаток 5.

Колеса автобуса крутяться,

Крутяться, крутяться,

Колеса автобуса крутяться

Цілий день.

Діти в автобусі вгору і вниз,

Вгору і вниз, вгору і вниз,

Діти в автобусі вгору і вниз

Цілий день.

Двірники в автобусі шух-шух-шух,

Шух-шух-шух, шух-шух-шух,

Двірники в автобусі шух-шух-шух

Цілий день.

Фари в автобусі блим-блим-блим,

Блим-блим-блим, блим-блим-блим,

Фари в автобусі блим-блим-блим

Цілий день.

Двері в автобусі туди-сюди,

Туди-сюди, туди-сюди,

Двері в автобусі туди-сюди,

Цілий день.

Колеса автобуса крутяться,

Крутяться, крутяться,

Колеса автобуса крутяться

Цілий день.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
590 грн