Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Як навчити учнів ставити запитання.

Опис документу:

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Запитання – один з механізмів формування навичок критичного мислення. Вважаю, що запитання стимулюють критичне мислення. Відповідаючи на запитання, учні аналізують й інтерпретують інформацію, аналізують ідеї, будують гіпотези, відстоюють свою точку зору. Запитання є засобом стимулювання різних видів мислення на різних рівнях складності. Розвинути такі уміння в учнів може допомогти використання вчителем на уроках літературного читання стратегії критичного мислення

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів Вчитель початкових класів ЗОШ.№24 м. Чернівці Матоніна Раїса Дем’янівна «Критичне мислення -...
Слайд № 1

Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів Вчитель початкових класів ЗОШ.№24 м. Чернівці Матоніна Раїса Дем’янівна «Критичне мислення - модель для навчання й виховання громадян суспільства майбутнього» Н. Вукіна.

Слайд № 2

Фундаментальна мета сучасної освіти полягає не в наданні учням інформації, а в тому, щоб розвивати в них критичний спосіб мислення. Освіта орієнтов...
Слайд № 3

Фундаментальна мета сучасної освіти полягає не в наданні учням інформації, а в тому, щоб розвивати в них критичний спосіб мислення. Освіта орієнтована на майбутнє, яке не може бути наперед визначеним. Д.Дьюї

Критично мислити це: Проявляти допитливість; Використовувати дослідницькі методи; Ставити перед собою питання; Здійснювати планомірний пошук відпов...
Слайд № 4

Критично мислити це: Проявляти допитливість; Використовувати дослідницькі методи; Ставити перед собою питання; Здійснювати планомірний пошук відповідей; Розкривати причини і наслідки фактів; Сумніватися в загальноприйнятих істинах; Формулювати власну точку зору і відстоювати її логічними доказами; Дослухатися до аргументів опонента та правильно їх осмислювати.

Судіть про людину більше за її питаннями, ніж за її відповідями. Марі Франсуа Аруе Вольтер.
Слайд № 5

Судіть про людину більше за її питаннями, ніж за її відповідями. Марі Франсуа Аруе Вольтер.

Запитання – один з механізмів формування навичок критичного мислення
Слайд № 6

Запитання – один з механізмів формування навичок критичного мислення

Слайд № 7

У більшості випадків запитання на уроці ставить учитель. Учні формально теж мають можливості про щось запитати, але… . Поставити запитання – може о...
Слайд № 8

У більшості випадків запитання на уроці ставить учитель. Учні формально теж мають можливості про щось запитати, але… . Поставити запитання – може означати, що ти щось не зрозумів, був неуважним, пропустив інформацію, а це знову таки не на користь учня. Поступово людина звикає, що краще промовчати, ніж запитати. Як результат – учні не уміють ставити потрібні для них запитання. Вони вважають, що це може бути сприйнято іншими негативно. Такій людині можна будь що нав’язати, нею можна маніпулювати. Вона ні про що не запитає, а головне – часто ні про що не задумається.

Блум Андерсон Оновлена таксономія освітніх цілей 1999р.
Слайд № 9

Блум Андерсон Оновлена таксономія освітніх цілей 1999р.

Слайд № 10

Сухомлинський В.О. Добре слово   В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась...
Слайд № 11

Сухомлинський В.О. Добре слово   В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота". Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.

Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав: - Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились дв...
Слайд № 12

Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав: - Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її. Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала: - Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові. Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість. Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.

Прості(знаннєві) запитання Як звали дівчинку? Що сталося з Олею? Скільки було років дівчинці? Що приносили Олі родичі? Хто ще прийшов провідати дів...
Слайд № 13

Прості(знаннєві) запитання Як звали дівчинку? Що сталося з Олею? Скільки було років дівчинці? Що приносили Олі родичі? Хто ще прийшов провідати дівчинку? Що принесла бабуся Надія дівчинці? Що робила Оля для того, щоб одужати? Де сіла прабабуся Надія? Який подарунок принесла дівчинці прабабуся Надія?

Уточнюючі запитання Якщо я правильно зрозуміла, що прабабусю Надію довго ніхто не провідував? Я можу помилитися, але, здається прабабуся Надія дійс...
Слайд № 14

Уточнюючі запитання Якщо я правильно зрозуміла, що прабабусю Надію довго ніхто не провідував? Я можу помилитися, але, здається прабабуся Надія дійсно принесла подарунок, який був найкращий? Чи правильно я зрозумів, що оповідання вчить нас бути добрими людьми? Якщо я правильно зрозумів, що Олю вилікувало добре слово?

Інтерпретаційні запитання Чому Оля захворіла? Чому родичі приносили Олі щось смачненьке? Чому Олі не ставало краще? Чому прабабуся Надія останньою ...
Слайд № 15

Інтерпретаційні запитання Чому Оля захворіла? Чому родичі приносили Олі щось смачненьке? Чому Олі не ставало краще? Чому прабабуся Надія останньою провідала Олю? Чому прабабуся принесла найкращий подарунок? Чому в очах дівчинки засяяла радість? Чому руки прабабусі були зморшкуваті? Чому добре слово важливіше за гостинці і співчуття?

Творчі запитання Що сталося б з Олею, якби прабабуся Надія не принесла їй найкращий подарунок? Яким було б наше життя, як би зникли з мови добрі сл...
Слайд № 16

Творчі запитання Що сталося б з Олею, якби прабабуся Надія не принесла їй найкращий подарунок? Яким було б наше життя, як би зникли з мови добрі слова? Придумайте продовження оповідання? Які б поради ви дали родичам прабабусі Надії? Що було б якщо прабабуся не прийшла до Олі? Хто міг би допомогти дівчинці раніше?

Оціночні запитання Яка користь від подарунків родичів? Що відбувалося з героями оповідання? Чи всі подарунки можуть бути корисними? Чи правильно вч...
Слайд № 17

Оціночні запитання Яка користь від подарунків родичів? Що відбувалося з героями оповідання? Чи всі подарунки можуть бути корисними? Чи правильно вчинила прабабуся Надія? Як ви ставитесь до того, що прабабуся Надія була самотньою? Чи допомагають людям добрі слова? Чи корисно вживати при хворобі мед, яйця, солодощі?

Практичні запитання Чи потрібні вам добрі слова? Що ти приніс би Олі, якби був її однокласником? А як би ви вчинили на місці дівчинки? Що слід роби...
Слайд № 18

Практичні запитання Чи потрібні вам добрі слова? Що ти приніс би Олі, якби був її однокласником? А як би ви вчинили на місці дівчинки? Що слід робити для того, щоб не захворіти? Що б ви порадили родичам прабабусі Надії?

Різнокольорові капелюшки
Слайд № 19

Різнокольорові капелюшки

ТРКМ
Слайд № 20

ТРКМ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.