Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Адаптація п’ятикласників до навчання в середній школі

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DY120541
За публікацію цієї методичної розробки Рижак Ольга Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №DY120541
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Опис презентації окремими слайдами:
Адаптація п’ятикласників до навчання в середній школі Підготувала практичний психолог НВК «Павлиська ЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей ім. В.О. Сухомлинського»...
Слайд № 1

Адаптація п’ятикласників до навчання в середній школі Підготувала практичний психолог НВК «Павлиська ЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей ім. В.О. Сухомлинського» Рижак О.В.

Адаптація - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентност...
Слайд № 2

Адаптація - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда. Ознаки успішної адаптації: задоволеність дитини процесом навчання; дитина легко справляється з програмою; ступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише ПІСЛЯ спроб виконати завдання самому; задоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.

Ознаки дезадаптації: змучений, стомлений зовнішній вигляд дитини. небажання дитину ділитися своїми враженнями про проведений день. прагнення відвер...
Слайд № 3

Ознаки дезадаптації: змучений, стомлений зовнішній вигляд дитини. небажання дитину ділитися своїми враженнями про проведений день. прагнення відвернути дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми. небажання виконувати домашні завдання. негативні характеристики на адресу школи, вчителів, однокласників. скарги на ті чи інші події, пов'язані зі школою. неспокійний сон. труднощі ранкового пробудження, млявість. постійні скарги на погане самопочуття.

Психологічні особливості молодшого підліткового віку Набуття почуття дорослості, прагнення відмежуватися від усього підкреслено дитячого - основна ...
Слайд № 4

Психологічні особливості молодшого підліткового віку Набуття почуття дорослості, прагнення відмежуватися від усього підкреслено дитячого - основна характеристика молодшого підлітка. Пошук власної унікальності, пізнання власного «Я». Заміна провідного виду діяльності – навчальної на спілкування.

Висока розумова активність здатна розвиватися тільки в діяльності, що викликає позитивні емоції, відсутність адаптації до невдач, статусу «гіршого»...
Слайд № 5

Висока розумова активність здатна розвиватися тільки в діяльності, що викликає позитивні емоції, відсутність адаптації до невдач, статусу «гіршого». Успіх (неуспіх) суттєво впливає на мотивацію навчання. Фізіологічні особливості пубертатного віку визначають крайню емоційну нестабільність підлітка. Поява потреби у гідному становищі в колективі однолітків, в сім'ї; підвищений інтерес до питання про «співвідношенні сил» у класі; прагнення уникнути ізоляції, обзавестися вірним другом.

Підвищена стомлюваність. Відсутність авторитету віку; переоцінка своїх можливостей, реалізація яких передбачається у віддаленому майбутньому; Відра...
Слайд № 6

Підвищена стомлюваність. Відсутність авторитету віку; переоцінка своїх можливостей, реалізація яких передбачається у віддаленому майбутньому; Відраза до необґрунтованих заборон; сприйнятливість до промахів учителів. Вимогливість до відповідності слова і діла; підвищений інтерес до спорту.

Слайд № 7

Характеристики основних труднощів п’ятикласників Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 1. Повільний темп розу...
Слайд № 8

Характеристики основних труднощів п’ятикласників Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 1. Повільний темп розумових операцій. Діти повільно залучаються до роботи, не встигають виконувати домашнє завдання, не одразу розуміють пояснення вчителя, повільно пишуть і читають Причиною, як правило, є своєрідність типу нервової діяльності (інертність нервових процесів) Таких дітей не можна квапити, підганяти на уроці примушувати працювати «за часом», адже будь-який поспіх та умови обмеження часу тільки загальмують роботу і спричинять негативні емоції. Краще: повторити дитині те, що вона не встигла почути; намагатись говорити повільніше; повідомляти на початку уроку план роботи; пропонувати завдання, розраховані на нижчий темп виконання, даючи час на підготовку до відповіді; не ставити в ситуацію необхідності швидкого переключення з одного виду діяльності на інший Складати для дітей чіткий порядок денний з урахуванням їхніх можливостей для виконання конкретної роботи. Не підганяти

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 2. Погано встигають з усіх предметів через труднощі в запам'ятовуванні,...
Слайд № 9

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 2. Погано встигають з усіх предметів через труднощі в запам'ятовуванні, узагальненні навчального матеріалу,недостатнімсловниковим запасом,несформованістюнавчальних навичок Причиною може бути педагогічна занедбаність: недоліки виховання, а не низький інтелектуальний потенціал Необхідно особливо звертати увагу на розвиток мовлення, пам'яті, уваги, мислення, загальнонавчальних навичок. Варто схвалювати прагнення дитини досягти успіху, відзначити навіть невеликий успіх. Рекомендувати звернутися до психолога 3. Невисокий інтелектуальний потенціал (навчання дається важко, не засвоюють навчальний матеріал, не завжди розуміють і погано запам'ятовують пояснення вчителя) Причина може полягати в астенії, затримці психічного розвитку, органічних порушеннях центральної нервової системи Вимоги до таких дітей треба знизити, адже вони страждають через слабку пам'ять, низький рівень логічного мислення. Для запобігання втрати мотивації до навчання й відхилень у поведінці варто пропонувати посильні індивідуальні завдання, відзначати навіть маленькі успіхи Рекомендувати звернутися для консультації до психолога

Рекомендації щодо заохочення учнів до навчання: Незвичайність подачі. Практична значущість нових знань для життя, спілкування, кар’єри, престижу. С...
Слайд № 10

Рекомендації щодо заохочення учнів до навчання: Незвичайність подачі. Практична значущість нових знань для життя, спілкування, кар’єри, престижу. Суперечливість матеріалу. Оцінка повинна бути справедливою, доцільною, доречною. Створення ситуації успіху. Використання ігрових моментів, конкурсів, змагань Робота в парах або в групах. Гумористичні відступи. Чергування різних видів діяльності. Поважне ставлення до особистості учня, визнання його ділових та особистих якостей. Довіра до учнів, надання педагогічно виправданої свободи.

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 4. Труднощі тільки в письмі й читанні (поганий почерк, постійні пропуск...
Слайд № 11

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 4. Труднощі тільки в письмі й читанні (поганий почерк, постійні пропуски літер і недописування закінчень слів, заміна одних складів на інші, співзвучні їм) Причина - недорозвинення мовлення Труднощі не пов'язані з лінощами чи непосидючістю дитини, тому постійні зауваження та заклики до старанності ні до чого не приведуть.Неслід акцентувати увагу на неуспіхах. Краще похвалити такого учня за те, що йому вдалось виконати Рекомендувати звернутись по допомогу до логопеда 5. Труднощі в навчанні, поведінці. Підвищена тривожність, замкнутість, боязкість нерішучість, вразливість, схильність хвилюватись і переживати через будь-який привід Причиною можуть бути емоційні порушення як наслідок неправильного стилю виховання, а також органічні порушення центральної нервової системи Учителюв цьому випадку не слід акцентувати увагу на оцінках. Перед контрольними треба знімати тривожність, навіювати впевненість в успіху, частіше заохочувати, схвалювати та відзначати переваги. Необхідне доброзичливе ставлення, підтримка, підбадьорення в ситуаціях, що викликають сильну тривогу і хвилювання. Батькамтреба переглянути свої погляди: не надавати значної уваги оцінкам. Виховувати в дитині впевненість в успіху. Частіше заохочувати

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 6. Гіперактивність, підвищена схильність до відволікання, труднощі в ко...
Слайд № 12

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 6. Гіперактивність, підвищена схильність до відволікання, труднощі в концентрації уваги, імпульсивність Причиною можуть бути емоційні порушеннявнаслідокнеправильного стилю виховання, а також органічні порушення центральної нервової системи Головнев роботі з ними - терпіння й наполегливість. Треба розвивати вміння доводити справу до кінця, діятицілеспрямовано,давати невеликі завдання та здійснювати покроковий контроль виконання. Заохочувати бажану поведінку, спираючись на прагнення п'ятикласників «бути вольовою людиною» Рекомендувати батькам зайняти дитину спортом, відвідувати гуртки 7. Агресивність, запальність, дратівливість Причиною можуть бути емоційні порушення як наслідок неправильного стилю виховання Потрібновиявляти максимальну стриманість і терпимість, адже вони самі страждають від своєї впертості, гнівливості та дратівливості. Необхідно дати зрозуміти, що дорослий - їхній союзник у вирішенні внутрішніх проблем.Педагогзможе спрямуватиактивність агресивної дитиниу конструктивне русло, тактовно й послідовно навчаючи дитину самоконтролю та стриманості Батькам необхідно проявляти стриманість, терпимість. Довести, що батьки - друзі дитини. Постійно цікавитись усім, що стосується дитини. Розвивати стриманість, самоконтроль

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 8. Труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або відсутність ...
Слайд № 13

Характеристика труднощів Причини Рекомендації вчителям Рекомендації батькам 8. Труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або відсутність друзів у класі). Боязкість, нерішучість, замкнутість, «нелюдимість» Причиною можуть бути емоційні порушеннявнаслідокнеправильного стилю виховання, а також органічні порушення центральної нервової системи Завдання учителя в роботі з «відторгнутими» дітьми - допомогти їм відчувати себе потрібними та бажаними у класі. Необхідно звернути увагу однокласників на успіхи цихдітей.На позакласних заходах давати можливість виявити себе з кращогобоку,залучати таких дітей до позакласної роботи. Проводити групові заходи, щоб вони більше спілкувалися, долали свою боязкість, нерішучість. Давати певні громадські доручення. Частіше звертати увагу однокласників на переваги такого учня, підвищуючи його самооцінку та створюючи ситуацію успіху Допомагати дитині відчувати себе потрібною та бажаною. Давати роботу або доручення, щоб дитина мала змогусамореалізуватись. Заохочувати її Батькам слід залучати таких дітей до гуртків, де вони будуть більше спілкуватися, долати свою боязкість, нерішучість. Підвищувати самооцінку дитини

У системі неформальних відносин кожен має певний психологічний статус – це міра любові, поваги, якою користується людина (дитина). Однак варто пам’...
Слайд № 14

У системі неформальних відносин кожен має певний психологічний статус – це міра любові, поваги, якою користується людина (дитина). Однак варто пам’ятати, що це результат лише на сьогоднішній день і що статус кожного залежить винятково від його особистих зусиль. Отримана інформація може бути інформацією для роздумів, а також стимулом для самовиховання й самовдосконалення, тому що наші психологічні статуси завжди в динаміці й не виключено, що сьогоднішній аутсайдер завтра виявиться в позиції лідерства. Соціометричний статус залежить від: усвідомленої позиції; характерологічних особливостей.

ПОРАДИ КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ 5-х класів щодо успішної адаптації учнів: реалізовуйте демократичний стиль керівництва; проявляти доброзичливе ставлення,...
Слайд № 15

ПОРАДИ КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ 5-х класів щодо успішної адаптації учнів: реалізовуйте демократичний стиль керівництва; проявляти доброзичливе ставлення, підтримку; працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи. розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах). пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість. пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи. вчасно й мудро під...
Слайд № 16

уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість. пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи. вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність. не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Проводьте цікаві батьківські збори, сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу;

намагайтесь, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання, позитивне емоційне ставлення до навчального предмету; орієнтуйте дітей на вироблен...
Слайд № 17

намагайтесь, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання, позитивне емоційне ставлення до навчального предмету; орієнтуйте дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності й неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення; допомагайте учням із низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі: проводьте відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Презентація до виступу на психолого-педагогічному семінарі
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Психологія
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    609
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    4
  • Номер матеріала
    DY120541
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DY120541
За публікацію цієї методичної розробки Рижак Ольга Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №DY120541
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти