Урок:

Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; табличне додавання і віднімання чисел.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета. Повторити табличні випадки додавання і віднімання чисел з переходом через

розряд; формувати вміння розв'язувати задачі . Розвивати логічне

мислення учнів.

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент класу.

Привітання.

- Добрий ранок вам,

- Добрий ранок нам,

- Добрий ранок всім.

- Ми вам раді, добрі люди,

Ми вітаємо щиро вас.

І запрошуєм сьогодні на урок до нас у клас.

-Сядьте всі рівненько.

Сьогодні ваше завдання:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

  • А девіз нашого уроку:

    Сьогодні ми будемо:

    Діяти активно,

    думати оперативно,

    сперечатися разом,

    відповідати гуртом.

  1. 2.Усні обчислення.

    -Діти, а розв'язавши приклади ви дізнаєтеся якими ми будемо сьогодні на уроці.

13- 7 (уважними)

7+5 (активними)

8+7 (розумними)

12-4 (кмітливими)

8+8 (старанними)

13-5 (організованими)

  • А яким буде для вас сьогоднішній урок? Як ви думаєте? (Веселий, цікавий, загадковий, казковий.)

  • ... Осінь на узліссі

    фарби розбавляла,

    пензликом легенько

    листя фарбувала.

  • Отож. Подивіться уважно на листочки, на них записані числа. (12 45 78 63 5 91) Давайте уважно прочитаємо перший ряд. Яке число зайве? Чому? (В. д.)

    Читаємо наступний ряд чисел. (20 60 40 70 35 10) Яке зайве? Чому? (В. д.)

    І знову листочки (8 4 6 1 2 ) ?

    - Молодці.

...Яблука і груші падають на землю,

Боки, спини б’ють.

Люди їх збирають, у мішки ховають,

Кури їх клюють.

  • Наступне завдання — зібрати урожай, адже осінь це час збирання врожаю. У садах і на городах кипить робота. Давайте і ми зберемо урожай у нашому Математичному саду.

    Учні по черзі підходять до дерев і “зривають “ яблука кладучи їх у потрібний кошик. (Повторення складу чисел 7 8).

  • Задачі.

    Коли з дерева зірвали 4 груші, на ньому залишилося ще 7. Скільки груш було спочатку на дереві?

Яблука коштують 6 грн., а груші — 9 грн. На скільки дорожчі груші?

Осінь наша, осінь -

Золота година,

Неба ясна просинь,

Пісня журавлина.

  • Діти, а який сьогодні день тижня? А який місяць? Число?

  • Молодці. А тепер давайте попрацюємо в зошитах.

    (Промовлязмо вірш).

Зошит свій я відкриваю,

навкоси його кладу.

Ручку так ось я тримаю,

сяду рівно не зігнусь.

Буду я писати вправно,

до роботи я берусь.

Запишіть число, класна робота.

  • Що ви знаєте про число 7? (Одноцифрове, непарне, складається з 1 і 6, 2 і 5, 3 і 4, та навпаки, має сусідів : 6 та 8).

  • Вірно. А тепер напишемо каліграфічну хвилинку, число 7.

    А наступне число — 12. Що ви можете сказати про нього? ( Двоцифрове, складається з 1 десятка та 2 одиниць, парне, має сусідів 11 і 13.)

  • Запишіть його.

3. Математичний диктант.

Знайти суму чисел 8 і 6? (14 )

Знайти різницю чисел 13 і 7? (6 )

Число 5 збільшити на 7? (12 ).

Число 11 зменшити на 3? ( 8 ).

Суму чисел 7 і 3 збільшити на 2? (12 ).

Різницю чисел 12 і 3 зменшити на 9? (0 ).

ІІ. Основна частина.

- Сьогодні на уроці ми з вами будемо розв'язувати задачі та обчислювати приклади застосовуючи вивчені таблиці додавання та віднімання.

  1. Робота з підручником.

    Про підручник ви забули?

    Ще його не розгорнули?

    Швидко книжку розгортайте,

    працювати починайте!

Задача з підручника. Після аналізу задачі учні самостійно записують розв'язання у зошитах.

Руханка.

Хто в нас уже втомився і наліво похилився,

треба нам негайно встати, руханку розпочати.

У гаю над криничкою

Лист кружляє синичкою,

Впав у воду листочок,

Ніби сонця шматочок.

А синичка на гілочці

На маленькій сопілочці

Виграє сумовито,

Проводжаючи літо.

  1. Розв'язування і порівняння задач.

    На дошці — скорочений запис задач.

Було — 15 грн. Було - ?

Витратили — 10 грн. Витратили — 10 грн.

Залишилось -? Залишилось — 5 грн.

У ході аналізу задач учні помічають те, що було невідомо у першій задачі, стало відомо у другій, ( і навпаки).

Першу задачу розв'язують самостійно. Другу — колективно біля дошки.

Підвожу учнів до висновку: щоб дізнатися, скільки грошей було, потрібно знайти суму витрачених грошей і тих, що залишилися.

Задача з підручника.

І — ?, -8 м

ІІ - (8 + 4) (Відповідь: в ІІ рулоні 12 м тканини.)

3. Самостійна робота.

... Ось листочки із клена,

з дуба і беріз...

Впрозелень-червлений,

впрозолот-вогнений,

чудо-незбагненний-

як жар-птиця! - ліс.

  • Погляньте на парти . У вас лежать листочки, а на них є приклади. Я прошу вас самостійно розв'язати їх в своїх зошитах.

  1. Робота в парах з цеглинками LEGO. Вправа “Кольорова вежа”.

    10, 11 — червоний 10+2+1=13 жовтий

    12, 13 - жовтий 12-1-1= 10 червоний

    14, 15 — помаранчевий 10+7+1=18 синій

    16, 17 — зелений 16-1-1=14 помаранчевий

    18, 19 — синій 10+7 -1 =16 зелений

    20 — блакитний 18+1+1= 20 блакитний

  2. Розв’язування логічних задач.

    У зайчика було 7 морквин. Він з’їв усі, крім третьої. Скільки морквин залишилось?

Двором їздило10 велосипедних коліс. Скільки було триколісних та двоколісних велосипедів?

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

_ Ви сьогодні були працьовиті.Скажіть мені, будь ласка, що нового ви дізналися на уроці? Чи сподобався вам урок? Яке завдання сподобалося найбільше? Що було найважче?

Вправа “Мікрофон”

Ми зараз з вами пограємо в гру “Закінчи речення”.

Я дізнався... Мені було цікаво... . Я навчився... . Мені сподобалося... .

Отож я бажаю вам завжди бути працьовитими на уроках, активними, уважними та організованими.

Домашнє завдання.

- Дякую за роботу!

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

  1. днієї берези зірвали 14 яблук, а з другої – 10, скільки всього яблук зірвали?

  2. На свій день народження Пончик запросив 6 коротунчиків. На скільки частин розрізали пиріг, якщо кожен гість з’їв по 1 шматочку, а Пончик з’їв стільки, скільки всі гості разом?

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Контрольна робота з теми "Цілі числа. Додавання та віднімання цілих чисел"

Контрольна робота з теми "Цілі числа. Додавання та віднімання цілих чисел"

241

Аватар профіля Рущак Галина Романівна
Математика
6 клас

20 грн

Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел

Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел

818

Аватар профіля Сизько Юлія Анатоліївна
Математика
5 клас

31 грн

Дільники та кратні числа. Прості та складені числа

Дільники та кратні числа. Прості та складені числа

25

Аватар профіля Яковенко Тетяна Валентинівна
Математика
6 клас

33 грн

Урок математики в 2 класі Тема: Засвоєння таблиці множення числа 2. Розв’язування складених задач, що містять знаходження добутку чисел.

Урок математики в 2 класі Тема: Засвоєння таблиці множення числа 2. Розв’язування складених задач, що містять знаходження добутку чисел.

138

Аватар профіля Нестеренко Ірина Юріївна
Математика
2 клас

133 грн

Місткість. Перетворення іменованих чисел.

Місткість. Перетворення іменованих чисел.

47

Аватар профіля Боброва Олена Володимирівна
Математика
3 клас

25 грн

Схожі уроки

Порівняння десяткових дробів

Порівняння десяткових дробів

497

Аватар профіля Буланова Валентина Миколаївна
Математика
5 клас

Досліджуємо задачі. Порівняння задач. Складання задач за малюнком.

Досліджуємо задачі. Порівняння задач. Складання задач за малюнком.

709

Аватар профіля Крутоголова Ірина Миколаївна
Математика
1 клас

Усне ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове.

Усне ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове.

496

Аватар профіля Шандра Алла
Математика
4 клас

6 кл. Додавання від'ємних чисел. Урок 2 (02.02.2022)

6 кл. Додавання від'ємних чисел. Урок 2 (02.02.2022)

266

Аватар профіля Сапко Наталія Олександрівна
Математика
6 клас

Письмове ділення круглого багатоцифрового числа на одноцифрове

Письмове ділення круглого багатоцифрового числа на одноцифрове

380

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Математика
4 клас