Урок:

Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку:

  • розкрити значення мови як найважливішого засобу людського спілкування, пізнання і впливу, її роль у людському житті;

  • розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, комунікативні вміння;

  • розвивати емоційну й естетичну сфери;

  • розвивати усне й писемне мов­лення;

  • збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів;

  • виховувати любов і повагу до рідної мови.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Доброго ранку , восьмикласники!

Промайнули літні канікули і знову ми збираємося у нашому віртуальному класі.

Я рада бачити вас всіх .

Тож розпочинаємо наш 1-й урок в новому навчальному році!

0601y6nn-fb6f-608x431.jpg

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Усі живі істоти на землі спілкуються між собою.

Хтось мовою звуків, хтось - жестів. Проте людям дано найбільше багатство - мова. І в кожного народу вона своя.

Пригадаймо слова Т. Шевченка:

Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос - більш нічого.

А серце б'ється - ожива,

Як їх почує!..

Отже, 1-й урок у нас якраз і присвячений мові та спілкуванню.

Запишіть, будь ласка, собі у зошити

Третє вересня

Класна робота

Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу

2:

Вільне введення тексту

Робота з текстом.

Прочитайте легенду .

Свідчення віків

Якось один вельможа, зізвавши до себе гостей, поцікавився у мудреця, що на світі найкраще. Мудрець відповів:

- Найкраще у світі - це мова. За допомогою мови будуються міста, розвивається культура народів. За допомогою мови ми вивчаємо науки і одержуємо знання. За допомогою мови люди можуть зрозуміти одне одного, вирішувати різні питання, просити, вітати, миритися, виконувати прохання, надихати на подвиги, виражати радість, освідчуватися в коханні. Тому немає нічого кращого за мову.

Таке міркування сподобалося присутнім. Тоді вельможа поцікавився у мудреця, що на світі найгірше. Мудрець відповів:

- Найгірше у світі - це мова.

Усі здивувалися такій відповіді, а мудрець пояснив:

- За допомогою мови люди засмучують і розчаровують одне одного. За допомогою мови можна обманювати, хитрувати, сваритися. Мова може зробити людей ворогами, призвести до війни, нею наказують руйнувати міста і навіть цілі держави, вона може приносити в наше життя горе і зло, принижувати, ображати. Чи може бути щось гірше за мову?!

Не всім було приємно слухати цю відповідь.

Поміркуйте над запитаннями:

  • Чому мудрець вважав, що на світі немає нічого кращого за мову?

  • Як мудрець обґрунтовує те, що на світі немає нічого гіршого за мову?

  • Які речення легенди характеризують мову як засіб спілкування, які - як засіб пізнання, а які - як засіб впливу?

  • Від чого залежить те, що буде нести мова - добро чи зло, красу чи потворність?

3:

Теоретичний блок

Опрацюйте таблицю

Функції мови

Комунікативна

За допомогою мови люди обмінюються думками й почуттями

Пізнавальна

Через мову людина пізнає світ, здобуває знання про нього

Впливу

Засобами мови люди впливають одне на одного: переконують, спонукають, застерігають та ін.

Мислеоформлювальна

Думки формуються лише за допомогою мови

Називання

За допомогою мови всі предмети, особи, явища одержують свою назву

Виражальна

Через мову людина розкриває свій інтелект і реалізує здібності

Емоційна

За допомогою мови людина виражає свої почуття й переживання

Естетична

Через мову людина увиразнює свої смаки, уподобання, мова – основа мистецтва

Об’єднувальна

Мова об’єднує людей, робить їх причетними до однієї спільноти

4:

Вільне введення тексту

Робота з підручником. Вправа 2

Прочитайте висловлення та з’ясуйте, про яку функцію мови – спілкування, пізнання чи впливу – ідеться в кожному з них. (Відповідь надати)

5:

Запитання

Відновити зміст прислів'їв та приказок про мову

Початок
Кінець
1

Словом, як шовком, вишиває,

А

а говорити не вміє

2

Бджола жалить жалом,

Б

а ділом, як шилом шпигає

3

Великий рот у вола,

В

а людей однаково питай

4

На грубе слово — не зважай,

Г

сердечко

5

Свій розум май,

Ґ

на улесливе — не здавайся

6

Гостре словечко коле

Д

а людина словом

6:

Теоретичний блок

Прийшов час відпочинку - фізкультхвилинка.

7:

Завантаження файлу

Творча лабораторія

0601y6sc-00ea-940x940.jpg

  1. Скласти сенкан зі словом «мова».

  2. Скласти діалог (6–8 реплік) на тему «Культура спілкування моїх однокласників».

8:

Вільне введення тексту

Рефлексія (метод незакінченого речення)

  • На уроці я дізнався...

  • На уроці я зрозумів...

  • На уроці я навчився...

9:

Завантаження файлу

Домашнє завдання.

Скласти твір-мініатюру , використавши прислів'я

"Дав слово — виконай його".

Опис, який учні побачать після проходження уроку

Молодці!

Дякую за роботу!

0601y6nr-fc9d-940x663.jpg

Рефлексія від 1 учня

Сподобався:

1 0

Зрозумілий:

0 1

Потрібні роз'яснення:

0 1
Рекомендуємо

Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення. Вступ. Мова — найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу.

Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення. Вступ. Мова — найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу.

278

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
8 клас

35 грн

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.

775

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Невербальні засоби спілкування. Класифікація жестів, що використовуються в екскурсійному показі.

Невербальні засоби спілкування. Класифікація жестів, що використовуються в екскурсійному показі.

83

Аватар профіля Бойко Тетяна Вікторівна
Організація екскурсійного обслуговування
III курс

33 грн

РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком).

РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком).

221

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

33 грн

НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ КУРІННЯ НА ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ КУРІННЯ НА ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

59

Аватар профіля Лугова Тамара Олексіївна
Біологія
11 клас

33 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

684

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

865

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

539

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

424

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

265

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас