Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Перевірки в закладах освіти в умовах воєнного стану: хто, коли і як
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Стан промисловості та сільського господарства. Соціальна політика за доби «відлиги»

08.12.2022
0 0
11 Клас

8

3

245

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Перевірка засвоєних знань

Вміст уроку:

Завдання №1:

Вільне введення тексту

2 з 26 (8%)

Складіть речення, використавши поняття і терміни:

військово-промисловий комплекс,

раднаргоспи,

укрупнення колгоспів,

ремонтно-технічні станції (РТС).

Завдання №2:

Вільне введення тексту

2 з 26 (8%)

Які твердження визначають особливості розвитку сільського господарства за часів «відлиги»?

» Виникнення залежності СРСР від продовольчого імпорту.

» Ліквідація МТС.

» Примусове затягування селян у колективні господарства.

» Спроби держави загальмувати реалізацію сільськогосподарської продукції, що вироблялася в присадибних господарствах колгоспників і робітників.

» Терор голодом як метод покарання колгоспників та одноосібників за невиконання хлібозаготівель і саботаж.

» Знищення заможного прошарку селян: «ліквідація куркульства як класу».

» Необґрунтоване розширення посівних площ кукурудзи.

» Укрупнення колгоспів і виникнення проблеми ліквідації «неперспективних сіл».

Завдання №3:

Вільне введення тексту

2 з 26 (8%)

Які твердження визначають особливості розвитку промисловості за часів «відлиги»?

» Заміна галузевого принципу управління промисловістю на територіальний.

» Зростання безробіття внаслідок консервування підприємств, для яких бракувало державних ресурсів.

» Об’єднання державних підприємств у госпрозрахункові трести, діяльність яких ґрунтувалася на принципах самоокупності та одержання прибутку.

» Пріоритетний розвиток галузей ВПК перед усіма іншими галузями.

» Пріоритетний розвиток галузей промисловості, які давали продукцію для країн Центрально-Східної Європи з метою розвитку радянського експорту.

» Поєднання директивного управління економікою з ринковими механізмами.

» Створення нових галузей промисловості.

» Стимулювання випуску необхідної суспільству продукції економічними засобами. »

Пріоритетний розвиток промисловості, що виробляла засоби виробництва, порівняно з промисловістю, яка виробляла предмети споживання.

Завдання №4:

Вільне введення тексту

2 з 26 (8%)

Які твердження визначають особливості соціальних процесів доби «відлиги»?

» Закріплення робітників і службовців за підприємствами та установами, де вони працювали, і заборона переходу до вільного обрання ними місця праці.

» Запровадження гарантованої оплати праці в колгоспах.

» Здійснення грабіжницької для населення грошової реформи з метою стабілізації кредитно-фінансової системи.

» Істотне подовження відпусток у зв’язку з вагітністю і пологами.

» Оптимізація пенсійного законодавства.

» Переорієнтація частини потужностей галузей важкої промисловості на виготовлення товарів народного споживання.

» Різке погіршення житлових умов міського населення.

» Скорочення тривалості робочого дня для робітників та службовців з кінцевим переходом на п’ятиденку при восьмигодинному робочому дні.

» Упровадження плати за навчання у старших класах середніх шкіл та у вищих навчальних закладах.

Завдання №5:

Вільне введення тексту

2 з 26 (8%)

Поміркуйте, чи були підстави для твердження, пропонованого XXII з’їздом КПРС. Наведіть кілька аргументів на підтвердження або спростування викладеної думки.

У кінці жовтня 1961 р. XXII з’їзд КПРС констатував, що у СРСР склалися всі необхідні умови, щоб у найкоротший термін розв’язати основне економічне завдання: наздогнати й перегнати найбільш розвинуті капіталістичні країни за показниками виробництва продукції на душу населення.

Завдання №6:

Вільне введення тексту

2 з 26 (8%)

Які особливості життя доби «відлиги» висміяно в тогочасних анекдотах?

1. «Радянські футболісти виграли Олімпійські ігри, коли Микита Сергійович пообіцяв засіяти останнє футбольне поле кукурудзою».

2. «За Леніна було як у метро: один веде, всюди темрява, попереду світло; за Сталіна було яку трамваї: один веде, половина сидить, інша половина тремтить; а за Хрущова - як у літаку: один веде, а всіх нудить і нікуди дітися!»

3. «Ви вже запаслися милом і пральним порошком?

- Ні, а що?

- Ну як же, адже Хрущов тепер взявся за хімію!»

4. «Хрущову ставлять запитання:

- Микито Сергійовичу, правда, що за комунізму продукти будемо замовляти по телефону?

- Правда, тільки видавати їх будуть по телевізору».

Завдання №7:

Вільне введення тексту

12 з 26 (46%)

Проаналізуйте таблицю та оцініть соціальну політику М.Хрущова

Завдання №8:

Вільне введення тексту

2 з 26 (8%)

Які твердження визначають особливості соціальних процесів доби «відлиги»?

» Закріплення робітників і службовців за підприємствами та установами, де вони працювали, і заборона переходу до вільного обрання ними місця праці.

» Запровадження гарантованої оплати праці в колгоспах.

» Здійснення грабіжницької для населення грошової реформи з метою стабілізації кредитно-фінансової системи.

» Істотне подовження відпусток у зв’язку з вагітністю і пологами.

» Оптимізація пенсійного законодавства.

» Переорієнтація частини потужностей галузей важкої промисловості на виготовлення товарів народного споживання.

» Різке погіршення житлових умов міського населення.

» Скорочення тривалості робочого дня для робітників та службовців з кінцевим переходом на п’ятиденку при восьмигодинному робочому дні.

» Упровадження плати за навчання у старших класах середніх шкіл та у вищих навчальних закладах.

Рефлексія від 1 учня

Сподобався:

1 0

Зрозумілий:

0 1

Потрібні роз'яснення:

0 1
Рекомендуємо

Практична робота: Зовнішня політика князя Данила Романовича

Практична робота: Зовнішня політика князя Данила Романовича

221

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Історія України
7 клас

70 грн

Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. Практичне заняття

Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. Практичне заняття

1124

Аватар профіля Красік Юлія Володимирівна
Історія України
8 клас

23 грн

20 грн

Практичне заняття: Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину.

Практичне заняття: Історичні джерела про Богдана  Хмельницького як політика й людину.

42

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Історія України
8 клас

50 грн

Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Згортання та наслідки українізації

Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Згортання та наслідки українізації

175

Аватар профіля Пономарьова Наталія Вячеславівна
Історія України
10 клас

20 грн

Заняття 9. Поняття «соціальний інтелект», «соціальний статус», «соціальна роль»

Заняття 9. Поняття «соціальний інтелект», «соціальний статус», «соціальна роль»

30

Аватар профіля Скачок Юлія Володимирівна
Соціологія
7—9 клас

33 грн

Схожі уроки

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

389

Аватар профіля Глушко Лариса Іванівна
Історія України
9 клас

Заселення і розвиток Слобідської України

Заселення і розвиток Слобідської України

294

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
8 клас

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

287

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
5 клас

Утворення Галицько - Волинської держави

Утворення Галицько - Волинської держави

159

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
7 клас

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

1242

Аватар профіля Hurska Viktoria Mikhailivna
Історія України
8 клас