.............Назва п’єси свідчить про те,
що за основу твору взято
античний міф
Конструктор уроків
.............Назва п’єси свідчить про те,
що за основу твору взято
античний міф
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
.............Назва п’єси свідчить про те,
що за основу твору взято
античний міф про
скульптора Пігмаліона,
який створив статую
морської богині Галатеї.
............Уражений красою
власного витвору, він закохався в Галатею та звернувся до богині кохання
Афродіти з проханням оживити її. Статуя ожила й, перетворившись на
прекрасну жінку, стала дружиною Пігмаліона.
.............У ролі всемогутнього творця
Пігмаліона в п’єсі Б. Шоу виступає
видатний фонетист —
професор Генрі Гіггінс,
.............А в ролі Галатеї —
бідна квіткарка Елайза Дулітл, з якої Гіггінс обіцяє зробити «герцогиню».
.............Однак драматург «перевертає» (а точніше, «повертає до сучасності») античний міф за допомогою парадоксу.
.............Генрі Гіггінс, за задумом Шоу, мав продемонструвати суспільству, на що здатна талановита людина, до того ж реаліст.
...............«Історія Елайзи названа романом, оскільки її перетворення здається неймовірним. Але такі перетворення відбуваються із сотнями цілеспрямованих честолюбних молодих жінок». Б. Шоу
..............В образі квіткарки драматург розкрив страшну безодню, у якій перебувала тоді більшість англійського населення.
Водночас в образі Елайзи Дулітл, сучасної Галатеї, автор показав - його прагнення до культури, - морального вдосконалення, - кращої долі. |
З допомогою Генрі Гіггінса Елайза Дулітл навчилася
правильно говорити,
гарно одягатися,
поводитися у вишуканому товаристві згідно з етикетом того часу.
Якщо спочатку вона сприймала навчання тільки як зовнішні зміни,
то поступово в ній відбуваються вн зміни її характеру
Однак дуже швидко через пізнання мови й культури
Елайза
- відкриває в собі невичерпний творчий потенціал
- і постає у фіналі п’єси духовно багатою й цілком сформованою особистістю.
.......................................До вашої уваги ........................................
№2:
Тестування
.............................Пройдіть тест...........................
Рефлексія від 6 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Б.Шоу "Пігмаліон".Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл. Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка.
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.