Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Урок:

Психологічне розкриття теми еміграції в експресіоністичній новелі В. Стефаника «Камінний хрест»

20.02.2023
10 Клас, I курс

0 проходжень

1 запитання

3

0

Відправити запит автору на отримання доступу до цього уроку
Автор опублікував урок у Бібліотеці уроків з обмеженим доступом. Це означає, що для повного доступу до уроку (перегляд усіх завдань та використання) Вам необхідно отримати дозвіл від автора.
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Урок української літератури в 10 класі

Тема. Психологічне розкриття теми еміграції в експресіоністичній новелі

В. Стефаника «Камінний хрест»

Мета: опрацювати новелу В. Стефаника «Камінний хрест»: з’ясувати

історичну основу твору, символіку, експресіонізм новели, визначити

психологізм теми еміграції; формувати діяльнісну, комунікативну,

мовленнєву компетентності, навички роботи з текстом;

розвивати критичне мислення, пам’ять;

формувати почуття відповідальності за долю своєї країни.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма: дослідження

Обладнання: фото «Довгоочікуваний Захід» , уривок фільму Л. Осики

«Камінний хрест», записи на дошці, модель вагів.

ХІД УРОКУ

І. Етап мотивації

  1. Слова вчителя

- Наприкінці ХІХ ст. живописі широко проявляється експресіонізм. В українській літературі до Стефаника ніхто не використовував експресію.

- ЗНО

  1. Робота з епіграфом

Дійшло до того, що мужики йдуть

світ за очі – на еміграцію

В. Стефаник

ІІ. Етап цілепокладання

1. Слово вчителя

2. . Постановка проблемного питання

- На уроці, досліджуючи новелу В. Стефаника спробуємо підтвердити думку Кобилянської : знайти фарбу «що лілія носить».

Для полегшення дослідження використаємо ваги, на які будемо складати факти, події, аргументи, на які звертав увагу головний герой новели, вагаючись між еміграцією та тим, що пов’язувало його з рідною землею.

  • Необхідно знайти елементи експресіонізму в новелі.

  • Визначити символи твору

ІІІ. Етап реалізації мети

1. Слово вчителя

Актуальність проблеми еміграції

  1. Опрацювання новели «Камінний хрест»

  1. Еміграція українців кінця ХІХ – поч. ХХ ст. ( індивідуальне повідомлення учня)

    • надія

2. Еміграція у творчості письменників

І. Франко «До Бразилії»

3. Мозковий штурм

Наважуючись на такий складний крок у своєму житті, про що думають, чим переймаються емігранти? Які емоції ними оволодівають?

  1. тривога

  2. безвихідь

  3. невизначеність

  4. заробіток

  5. Історія створення новели

Прототип новели

  1. Дослідження проблемних питань

- Індивідуальне завдання

- Обговорюючи проблеми еміграції, спробуємо з’ясувати , що змусило Дідуха емігрувати?

еміграція рідна земля

(Виставлення оцінок за даний вид роботи, назвати учнів, що мають здати зошити)

  1. Індивідуальні завдання: презентація роботи.

Пояснити значення символів:

Горб Хрест

( Оцінювання індивідуальної роботи)

IV. Рефлексія

  • Що мало більше значення для Дідуха, що переважило?

  • У чому Кобилянська побачила білу ,оптимістичну фарбу творчості В. Стефаника?

Багато хто називав Стефаника «поетом загибаючого села». Письменник на таке відповів: « Кажуть, що я песиміст. Але коли я найшов у ваших душах такі слова, що можуть гриміти, як грім, і світити, як зорі,— то це оптимізм».

  • У чому проявляється експресія новели?

Камінний хрест – крик відчаю українців, що звучав у ХІХ, на початку ХХ ст., і з новою силою у ХХІ.

V. Домашнє завдання.

1. д. р. Виписати з тексту новели рядки, що підтверджують дивність І. Дідуха

2. в. р. Написати есе: «Що спонукало українців емігрувати в другій половині ХІХст та на початку ХХІ?»

Підготуватися до контрольної роботи за творчістю О. Кобилянської та В. Стефаника

Вміст уроку:

Завдання №1 Теоретичний блок

Еміграція українців у кінці ХІХ–початку ХХ століття

В останні роки, коли національна самосвідомість українського народу почала відроджуватись, а історична пам’ять його відновлюється, помітно зріс інтерес у широкого загалу нашої держави до життя україн

Для повного перегляду потрібно отримати доступ від автора

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0
Відправити запит автору на отримання доступу до цього уроку
Автор опублікував урок у Бібліотеці уроків з обмеженим доступом. Це означає, що для повного доступу до уроку (перегляд усіх завдань та використання) Вам необхідно отримати дозвіл від автора.
Рекомендуємо