Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Пряма мова - це чуже мовлення, передане дослівно, без змін. Пряма мова завжди береться з обох боків у лапки.
Наприклад: "У народу немає скарбу більшого, як мова", - говорив письменник Юрій Мушкетик.
Пряма мова завжди супроводжується словами автора, які вказують на те, кому належить пряма мова.
1. Слова автора можуть стояти перед прямою мовою. Тоді після слів автора ставиться двокрапка, відкриваються лапки, і перше слово прямої мови пишеться з великої літери. Наприклад: Всеволод Нестайко говорив: " Я став дитячим письменником, тому що в дитинстві був рудий!"
Якщо пряма мова стоїть на початку речення, то після неї ставиться кома (знак оклику, знак питання), закриваються лапки, ставиться тире, слова автора пишуться з малої букви. Наприклад: "Мої друзі - вбогі бідолахи", - говорить Кармель.
Слова автора можуть стояти всередині прямої мови.
Тоді виділяються комою й тире і пишуться з малої букви.
Наприклад: "Мамо,- питаю,- то льни цвітуть?"
Якщо слова автора розривають пряму мову на межі двох речень, то після слів автора замість коми ставиться крапка.
Наприклад: "Так, бачу, ти усім тут добре надоїв, - Кіт Вовкові сказав. - Чого ж ти, братику, сюди і забігав?"
Діалог - це розмова двох і більше осіб. Він складається з реплік. Репліка - це слова одного учасника діалогу.
Кожну репліку починають з нового рядка, перед нею ставлять тире. Інші розділові знаки ставлять, як звичайно при прямій мові. Наприклад:
На перерві ми тільки й говорили про нового вчителя.
- Мабуть, він артистом був, - сказав Ілько.
- Коли ж він, Ільку, устиг бути?- заперечила Маринка. - Дуже молодий іще.
- Якщо не був, то міг би бути артистом! - не здавався Ілько. - От читає! Як на сцені!
№2:
Вільне введення тексту
Поставте пропущені розділові знаки в реченні.
Яка ти розкішна земле думала Маланка Весело засівати тебе хлібом прикрашати зелом.
№3:
Вільне введення тексту
Прочитайте речення. Замініть їх на речення з прямою мовою і запишіть.
Один стародавній філософ пояснював, що людина має слухати вдвічі більше, ніж говорити. Мудрець наполягав на тому, що краще слухати, ніж говорити. Психолог пропонує бути уважним слухачем з початку і до кінця розмови.
Кажуть, що розумних і приємних співрозмовників небагато.
№4:
Вільне введення тексту
Випишіть з підручника "Українська література", з художнього твору, діалог (5-6 реплік), запам'ятайте розділові знаки.
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: