Практичне заняття. Тема: "Знаходження географічних об’єктів на карті"
ОБЛАДНАННЯ: фізична карта світу або півкуль (див. форзац підручника або в прикріпленому файлі).
ВИКОНУЙТЕ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ У ПРАКТИЧНИЙ ЗОШИТ!!!
Матеріал для читання карти. Інформація на карті «записана» мовою різних за формою, розміром і кольором позначень-символів. їх називають умовними знаками. З їхньою допомогою карти «розказують» про форми земної поверхні, корисні копалини, поширення тварин, вирощування сільськогосподарських культур тощо. Наприклад, значками позначено розміщення корисних копалин. Лініями показано річки, дороги, кордони держав, стрілками — морські течії.
Кольори на карті також є умовними знаками. Знижені ділянки суходолу (низовини) розфарбовують відтінками зеленого кольору, височини — жовтого, гори — коричневого (мал. 1-2). А відтінками блакитного кольору показано океани, моря, озера.
Розшифрування кольорів уміщено на шкалі глибин і висот, яка влаштована за принципом «чим вище або глибше, тим темніше забарвлення». Шкалу із зазначенням глибин і висот у метрах розміщують на полях карти (МАЛЮНОК 1).
ЗАВДАННЯ ДО ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ:
Завдання 1. Знайдіть на карті півкуль полюси Землі та лінію екватора. Що це за лінія? У якій півкулі відносно екватора розташована Україна?
Завдання 2. Знайдіть на карті материки. Який материк найбільший за площею, а який — найменший? У яких півкулях відносно екватора вони розташовані?
Завдання 3. Знайдіть на карті частини світу. Порівняйте їхні назви і розташування з материками. У чому полягає різниця?
Завдання 4. Знайдіть на карті океани Землі. Наведіть приклади морів, що лежать у Північній півкулі. Назвіть великі острови, що розташовані в Південній півкулі.
Завдання 5. На якому материку розташовані найвищі гори світу? Знайдіть їх на карті та запишіть.
На домашнє завдання:
Повторити параграф 26;
Виконати практичну роботу.