Прийоми додавання та віднімання чисел у межах 100.
Повторюємо зручні розкладання чисел.
Очікувані результати: читає і записує числа, розкладає числа різними способами; порівнює числа різними способами; виконує додавання та віднімання на основі нумерації та складу чисел, пізнає навколишній світ, знайомиться з олімпійськими видами спорту.
Обладнання: картки із завданням, зошит, кольорові олівці, дошка, фотографії символів олімпійських ігор.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Починаємо урок математики. Незвичайний урок математики, адже саме на цьому уроці нам доведеться і побігати і поплигати, і навіть прокотитися на велосипеді.
Але перед цим треба розім’яти мозок та руки. То ж почнемо!
ІІ. Актуалізація набутих знань.
1. Усна лічба.
31+16=47 89-17=72 64+26=90
13+51=64 72-25=47 94+11=105
2. Каліграфічна хвилинка.
Розгорніть зошити і напишіть каліграфічно цифри 232 і 474.
ІІ. Мотивація навчання.
Що ви знаєте про Олімпійські види спорту? Олімпі йські ви ди спо рту — види спорту, які входять до програми Олімпійських ігор.
Олімпійські види спорту, визнані в Україні
В Україні діють Кваліфікаційні норми та вимоги Єдиної спортивної класифікації України з олімпійських видів спорту (2014), згідно з якими визнано 52 олімпійських видів спорту, а саме:
Літні олімпійські види спорту: Бадмінтон, Баскетбол, Бейсбол, Бокс, Боротьба вільна, боротьба греко-римська, Важка атлетика, Велосипедний спорт, Веслування академічне, Веслування на байдарках і каное, Веслувальний слалом, Вітрильний спорт, Водне поло, Волейбол, Волейбол пляжний, Гандбол, Гімнастика спортивна, Гімнастика художня, Гольф, Дзюдо, Кінний спорт, Легка атлетика, Плавання, Плавання синхронне, Регбі, Скелелазіння, Софтбол, Стрибки у воду, Стрибки на батуті, Стрільба з лука, Стрільба кульова, Стрільба стендова, Сучасне п'ятиборство,Теніс, Теніс настільний, Триатлон, Тхеквондо (ВТФ), Фехтування, Футбол, Хокей на траві.
Зимові олімпійські види спортут: Біатлон, Бобслей, Гірськолижний спорт, Ковзанярський спорт, Лижне двоборство, Лижні перегони, Санний спорт, Сноубординг, Стрибки на лижах з трампліна, Фігурне катання на ковзанах, Фристайл, Хокей з шайбою, Шорт-трек.
Олімпійські символи — атрибути Олімпійських ігор, які Міжнародний олімпійський комітет використовує для просування ідеї Олімпійського руху у всьому світі. До олімпійських символів зараховують: прапор (кільця), гімн, клятва, гасло, медалі, вогонь, лаврова гілка, салют, талісмани, емблема.
Робота з натуральними числами.
Хто з спортсменів-бігунів виграв найбільше медалей? Розфарбуйте куртку кожного олімпійця і медалі, які він виграв в однаковий колір.
У лижних змаганнях від нашої школи брало участь 9 учнів, серед яких було 4 дівчинки. Від сусідньої школи брало участь 7 хлопчиків і 3 дівчинки. Скільки брало участь у змаганнях:
А) хлопчиків з нашої школи;
Б) учнів із сусідньої школи;
В) учнів з нашої і сусідньої шкіл;
Г) хлопчиків з нашої і сусідньої шкіл?
З якої школи хлопчиків було більше і на скільки?
Які ще запитання можна поставити до цієї задачі?
Закріплення матеріалу. Робота з карткою, загальна, в зошиті.
На велоперегонах спортсменам було не солодко. На надскладній трасі їм довелося весь час то пришвидшуватись, то пригальмовувати.
Вирахуйте всі швидкості велосипедистів.
У змаганні по підтягуванню брали участь дві команді Жовті та Сині.
Порівняйте значення виразів та визначте, яка команда перемогла.
Самостійне опрацювання.
Хто швидше напише та розв’яже приклади, які причепилися до батутів.
Дівчатка бігали наввипередки. Коли дійшли до фінішу, виявилось, що вони загубили свої номери. Тепер судді вирішують задачку.
Тетянка прибігла раніше від Світланки, але пізніше від Яни, Оленка прибігла раніше від Яни, а Оксана - пізніше від Світлани. Хто з них прибіг раніше від усіх? Хто найпізніше? У якому порядку вони прибігли.
Вправа «Мікрофон»
Сьогодні я дізнався…
Сьогодні я навчився…
Сьогодні мені було складно…
Тепер я зможу…
Дома я розповім про…
Мені сподобалось…