Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Несилові методи протидії булінгу
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Образи дітей і дорослих у повісті казці «Чарлі і шоколадна фабрика».

02.12.2022
5 Клас

11

249

24184

2

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема Образи дітей і дорослих у повісті казці «Чарлі і шоколадна фабрика».

Мета: визначати особливості сюжету казки, читати виразно і усвідомлено текст, орієнтуватись в прочитаному, висловлювати в усній формі почуття, враження, викликані прочитаним; відповідати на запитання за змістом, акцентувати увагу на окремих деталях, коментувати, інтерпретувати, учитися складати та висловлювати власне висловлювання, розуміти символічний зміст назви твору; охарактеризувати головних та другорядних героїв – Чарлі Бакета, містера Вонку, Августуса Глупса, Віолетту Борегард, Веруку Солт, Майка Тіві та усвідомити, що дитячі характери сформовані через потурання їх звичкам батьками, і ці звички ні до чого доброго не призводять, розуміти сенс понять доброта, щирість, наполегливість та їхнє значення у житті головного героя.

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

У повісті-казці ми зустрілся з різними дітьми. Як ми побачили, усі ці діти мають різні риси характеру. Августуса, Веруку, Віолетту, Майка об’єднує одні вади: вони грубі, егоїсти. Тобто вони наділені негативними рисами, тому і не дивною виявилася їхня поведінка на фабриці. Вони не слухають містера Вонка, не реагують на його зауваження, тому вони програли.

Хлопчик Чарлі  відрізняється  від  цих  дітей своєю поведінкою. Головною метою господаря фабрики  уважно стежити за маленькими гостями, і знайти серед дітей найбільш розумного, чемного й доброго.

Чарлі важко було змагатися з багатими й упевненими в собі суперниками, бо страшна бідність, у якій жила родина хлопчика, зробила його дещо сором’язливим і незграбним. Але Чарлі мав головну перевагу, про яку  і сам не здогадувався - добро та щирость - це те чому навчае автор. Тому він став господарем шоколадної фабрики містера Вонки.

Також у свойому творі для дітей "Чарлі і шоколадна фабрика" Роальд Дал засуджує поганих батьків, які не піклуються про дітей або дозволяють їм занадто багато. Автор вчить, що хорошим дітям ніколи не буде самотньо, адже для них завжди знайдеться друг. Водночас він не ідеалізує своїх персонажів, а зображує їх такими, якими вони є. Хочеться вірити, що з часом вони зрозуміють  помилку щодо своєї поведінки.

Завдання №2:

Теоретичний блок

Робота на повторення матеріалу

Завдання №3:

Теоретичний блок

Характеристика героїв твору

Завдання №4:

Теоретичний блок

Завдання №5:

Теоретичний блок

Завдання №6:

Теоретичний блок

Завдання №7:

Теоретичний блок

Підсумок уроку

Аналіз твору повісті "Чарлі і шоколадна фабрика", Роальд Дал:

Тема: цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці.

Ідея: найголовніше для людини в її житті - це мати чудову родину, членів якої об'єднують любов, повага та розуміння.

Головна думка: Діти мають бути дітьми і вірити в чудо. Люди мають боротися зі своїми вадами та прагнути позбавитися від них, а не ставати їх рабами. Уславлюється геніальний людський розум, що здатен поєднати мрію з реальністю. Щастя не тільки у грошах. Головне - це теплі людські взаємини, любов і розуміння рідних і близьких. Люди, навіть з геніальними здібностями та величезними багатствами, не мають бути самотніми.

Сюжетний план:
Експозиціяжиття і мрії родини Бакетів
Зав’язка: щасливий квиток Чарлі
Розвиток дії: пригоди в чарівному світі шоколадної фабрики
Кульмінація: Чарлі залишився один на фабриці
Розв’язка: Чарлі разом з родиною переїздить на фабрику Віллі Вонкі.
 

Завдання №8:

Теоретичний блок

Характеристика головних героїв "Чарлі і шоколадна фабрика", Роальд Дал:
Характеристика Август Глуп
: жадний і ненажерливий хлопчик; батьки заохочують хлопця;
«Їсти – це його пристрасть. Це єдине, що його цікавить. Але ж це краще, ніж бути хуліганом і стріляти на дозвіллі з самопала, правда?».

Характеристика Верука Солт: розбалувана дівчинка із сім’ї власників фабрики по переробці горіхів, звикла, щоб всі її примхи негайно виконувались; багаті  батьки готові задовольните всі забаганки;
Батько сказав, що доня мусить мати «Золотий квиток», купували їх тисячами, сотнями тисяч, його робітниці здирали обгортки з батончиків.
«Вона годинами лежала на підлозі, хвицала ногами і страшно лементувала».

Характеристика Віолетта Борігард: дівчинка, що постійно жує жуйку, установила світовий рекорд — жує одну жуйку протягом трьох місяців; батьки схвалюють все, що робить їхня дочка;
Мама постійно казала, що панночкам так не личить. «Подобається чіпляти липкі пожовані грудочки на ліфтові кнопки. Тоді до пальця того, хто заходив в ліфт після мене й натискав кнопку, приклеювалась моя стара жуйка».

Характеристика Майк Тіві: хлопчик, що зранку до ночі дивиться телевізор, любитель гангстерських бойовиків; батьки не займаються сином;
«Сидів перед величезним телевізором і не зводив очей з екрана, дивився фільм, у якому зграя бандитів розстрілювала з автоматів іншу»;
«Був обвішаний вісімнадцятьма різноманітними іграшковими пістолетами». «Бандитські серіали найкращі. Вони такі класні ці бандюги».

Характеристика Чарлі Бакет: бідний хлопчик, якому раз на рік — на його день народження — дарували єдиний дарунок — маленький шоколадний батончик; розумний, вихований, слухняний,  добрий; улюбленець родини;
Сім’я (мама) радила Чарлі, як себе поводити, коли під обгорткою не буде «Золотого квитка».  Чарлі готували до розчарувань.
Сім’я голодувала, бо батька звільнили з фабрики.
«Отака добра дитина. Він вартий кращого», – сказав дідусь Джордж.
Заощаджував сили, щоб йти до школи, а не бігти.
Знайшов долар – це означало їжу.

Завдання №9:

Теоретичний блок

Характеристика Віллі Вонка: власник шоколадної фабрики, талановитий кондитер і справжній чарівник. Містер Вонка – не просто власник шоколадної фабрики, він добрий чарівник, який своїми вчинками намагається пояснити дітям, що зло завжди має бути покараним, а добро і милосердя має отримати заслужену нагороду.
«… І що то був за дивовижний чоловік! На голові він мав чорний циліндр. Одягнений був у фрак з розкішного темно-фіолетового оксамиту. Штани мав темно-зелені. Рукавички - перламутрово-сірі. А в руці тримав елегантну тростину з золотою бамбулькою. З його підборіддя стирчала акуратна чорна цапина борідка. А очі - очі він мав невимовно ясні. Здавалося, що вони весь час іскряться й мерехтять. Власне кажучи, все його лице освітлював радісний усміх. Ох, а яким він здавався розумним! Яким кмітливим, проникливим і енергійним!»

Завдання №10:

Вільне введення тексту

Записати головну думку повісті

Завдання №11:

Завантаження файлу

1.Намалювати малюнок до повісті - прикріпити

2.Прочитати розділ 2 в підручнику с.106 - 108

3. с 106-108 на слідуючий урок роздрукувати для читання на уроці.

Рефлексія від 41 учня

Сподобався:

39 2

Зрозумілий:

39 2

Потрібні роз'яснення:

41 0
Рекомендуємо

Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика».Чарівний світ фабрики містера Вонкі. Образи головних героїв роману

Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика».Чарівний світ фабрики містера Вонкі. Образи головних героїв роману

376

Зарубіжна література
5 клас

20 грн

Повість В.Нестайка "Тореадори з Васюківки". Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього.

Повість В.Нестайка "Тореадори з Васюківки". Образи Яви Реня та Павлуші  Завгороднього.

1263

Українська література
6 клас

50 грн

Образи й символи повісті "Тіні забутих предків". Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання

Образи й символи повісті "Тіні забутих предків". Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання

109

Українська література
10 клас

20 грн

Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

661

Зарубіжна література
5 клас

20 грн

Петро Попельський та Евгеліна в повісті В.Г.Короленка "Сліпий музикант". Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших.

Петро Попельський та Евгеліна в повісті В.Г.Короленка "Сліпий музикант". Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших.

407

Зарубіжна література
6 клас

50 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

453

Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

294

Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

3795

Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

724

Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

653

Зарубіжна література
9 клас