Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Привітання з учнями.
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
Налаштування на роботу, коротка розмова про важливість знати та любити свою країну.
Людина починається з любові до матері, з уміння любити й шанувати людей. Рідна мама й рідний тато, рідна земля й рідна Україна, рідна мова... Рідний, рідне, народ, рід — однокореневі слова. Ці слова святі. Вони тримають нас на світі й учать любові до нашої України, нашої нації. Людина має завжди пам'ятати, звідки вона родом, де її коріння, глибоко знати історію свого народу, його мову, культуру.
Запитання: «Хто знає, як називається країна, в якій ми живемо?»
Введення поняття «Батьківщина» та розмова про те, що означає любити свою країну.
Давайте навчимося розрізняти поняття «Батьківщина» і «мала батьківщина». Батьківщина — рідний край, місце народження тієї чи іншої людини. Мала батьківщина – це рідний дім, наше село, де ми проводимо дитинство, виростаємо і навчаємося, це наші рідні і друзі, це те місце, куди ми будемо завжди повертатися.
Питання для обговорення: «Чому, на вашу думку, люди пишаються своєю країною?»
3. Основна частина
Прапор: Показати прапор України. Обговорити, що означають кольори (жовтий – поле пшениці, блакитний – мирне небо).
Герб: Показати герб, пояснити, що таке тризуб і що він символізує. Обговорення історії герба в доступній формі.
Гімн: Програти короткий аудіофрагмент гімну. Пояснити, що таке гімн, і чому важливо слухати його стоячи.
3.2. Розповідь про культуру та традиції України (8-10 хвилин)
Розповідь про найвідоміші культурні традиції (святкування Різдва, Великодня, Дня Незалежності).
Показати ілюстрації з українськими культурними пам'ятками (Софія Київська, Карпати, Дніпро).
Софійський собор, або Софія Київська — собор XI століття у Києві. Початково збудований у візантійському стилі, але зазнав численних руйнувань, у XVII—XVIII ст. був реставрований, принципово змінив свій вигляд і тепер є зразком українського бароко. Одна з небагатьох уцілілих споруд часів Русі.
Карпа́ти (пол. Karpaty, нім. Karpaten, словац. Karpaty, угор. Kárpátok, рум. Carpaţi, серб. Карпати) — гірська система в центральній частині Європи. Гірські хребти Карпат простяглися велетенською підковоподібною дугою довжиною понад 1 500 км від пагорбів Гайнбурзьких Карпат (включно) на правобережжі Дунаю в Австрії до міста Ниш, що на річці Нишава у Сербії. Це третя за довжиною простягання у Європі гірська система після Уральських (2 500 км) і Скандинавських гір (1 700 км). Загальна площа Карпатської гірської країни становить 211,6 тис. км2. Вона розташована на території восьми держав: Австрії, Чехії, Словаччини, Польщі, України, Угорщини, Румунії та Сербії. Понад половину площі (53,4%) гірських масивів Карпат розташовані у межах Румунії, 16,6% — Словаччини, 10,2% — України, майже 9,3% — Польщі. У Словаччині гірські хребти Карпат охоплюють 71,6% території держави.
Дніпро — четверта за довжиною (після Волги, Дунаю та Уралу) і третя за площею басейну річка Європи (після Волги й Дунаю), річка з найдовшою течією в Україні. У природному стані довжина Дніпра становила 2285 км, тепер (після побудови каскаду ГЕС та водосховищ[6], коли в багатьох місцях випрямили фарватер) — 2201 км; у межах України — 981 км[2][3][7]. Площа басейну — 504 тис. км², з них у межах України — 291,4 тис. км².
Вправа: «Що ти знаєш про Україну?» – діти діляться власними знаннями про країну, сімейні традиції, свята.
Діти об'єднуються в групи й отримують завдання:
Перша група: скласти пазл карти України.
Друга група: зібрати пазл із державними символами.
Після виконання завдання кожна група коротко розповідає про свій пазл.
Обговорення: «Що нового ви дізналися сьогодні про Україну?»
Рефлексія: Учні діляться враженнями, що їм сподобалося, що запам'яталося.
Учитель підсумовує, наголошуючи на важливості знати і поважати свою країну, бути патріотами.
№2:
Завантаження файлу
Завдання намалювати один із символів України або будь-який куточок країни, який вони хочуть відвідати, і принести малюнок на наступне заняття.
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Адам Міцкевич (1798-1855) і Україна. Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі «Світязь».