Урок:

Конспект Розрізнення давального і місцевого відмінків.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Урок створено для учнів 4 класу з теми "Розрізнення давального і місцевого відмінків іменника" за підручником "Українська мова та літературне читання" (1 частина) НУШ автор Кравцюва Н.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Цілі уроку: вдосконалювати знання учнів про відмінювання іменників;

ознайомити із способами розрізнення давального і місцевого відмінків;

вчити розрізняти у тексті слова вжиті у різних відмінкових формах; формувати

навички контролю й самоконтролю; компетентність спілкування рідною мо-

вою, соціальну, громадянську компетентність; виховувати повагу до рідної мови.

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Конспект уроку з української мови

                    Розрізнення давального і місцевого відмінків.

                                                4 клас

                                                                           Вчитель:  Запорожець Наталія

                                                                            Костянтинівна                                                         

Тема уроку. Розрізнення давального і місцевого відмінків іменника.

Цілі уроку: вдосконалювати  знання учнів про відмінювання іменників;

ознайомити із способами розрізнення давального і місцевого відмінків;

вчити розрізняти у тексті слова вжиті у різних відмінкових формах; формувати

навички контролю й самоконтролю;  компетентність спілкування рідною мо-

вою, соціальну, громадянську компетентність;  виховувати повагу до рідної мови.

Обладнання: медіа засоби, підручники, Інтернет.

Підручник з української мови для 4-х класів, автори:Надія Кравцова, Ольга Придаток, Валентина Романова,2021р.

                                            Хід уроку

І.Організаційна частина.

- Вітаю  вас, діти ,на уроці української мови ! Триває наша подорож країною 

мови. Знати рідну мову, це значить поважати себе, свій народ, свою країну.

-Сідайте всі рівненько, будьте уважні, щоб працювати було легко.

Емоційне налаштування на урок.

Вправа «Термометр емоцій» Слайд 2

-З яким настроєм ми розпочнемо нашу роботу?

-Прошу вибрати цеглинку LEGO певного кольору .

-Тож позитивних емоцій вам на уроці. Гарного настрою, сонечка у ваших сердечках.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Підготовча робота. Вправа «Знаю все!» Слайд 3

-Що таке іменник?

-Чому іменники мають різне закінчення?

-Що називається змінюванням за відмінками?

-Скільки відмінків в українській мові?

-Який відмінок не має питань?

2.Вірш «Про відмінки» Олександри Вікторівни Дзьоби. Слайд 4,5

-Нагадаємо назви відмінків, питання до них, та допоміжні слова.

3.Каліграфічна хвилинка  Слайд 6

-Сьогодні в каліграфічній хвилинці запишемо назви відмінків .

-Пам’ятаємо, назви відмінків пишемо з великої букви.

Н   Р   Д  Зн. Ор. М  Кл.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку.     Слайд 6

Сьогодні ми будемо вчитися розрізняти відмінки іменників з однаковими закін-

ченнями. Перед нами стоїть питання, як розрізнити , який іменник вжито у да

вальному відмінку, а який - у місцевому.

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1.Виконання вправи 135, с.48-49 на дослідження та вирішення проблемної ситуації.

- Прочитаємо речення.        

- Спробуємо визначити відмінок іменників.

- Чи виникли труднощі у визначенні відмінка?

- Проведемо дослідження.

- На які питання відповідають виділенні іменники?

- Які відмінки мають такі питання?

- Як розрізнити давальний і місцевий відмінки?

Розглянемо перше речення.     Слайд 7

Ми дали білочці горішки.

Дали (кому?) білочці.

- Який відмінок відповідає на питання (кому?)

- Яке закінчення має іменник білочці?

Висновок : іменники в давальному відмінку  найчастіше називають особу, якій щось дають, надсилають, чимось допомагають.   Вживаються  зазвичай без прийменників.

                Розглянемо друге речення.     Слайд 8

На білочці руда шубка.

Шубка (на кому?) на білочці?

-Який відмінок відповідає  на питання (на/у кому на/у чому?)

- Орієнтуємося на закінчення та прийменник.

Висновок : іменники в місцевому відмінку зазвичай називають певне місце

або  розташування. Крім того, як ми вивчили на передніх уроках, іменники в

місцевому відмінку  завжди вживаються з прийменниками, а  в давальному    –

ніколи.

2.Працюємо  з таблицею, вправа 135.

-За таблицею розгляньте відмінювання іменників жіночого, чоловічого, серед

нього роду в давальному та місцевому відмінках.

-Яке закінчення мають іменники в цих відмінках?

-В якому роді та в яких відмінках іменники мають подвійне закінчення?

- У якому відмінку іменники завжди вживаються з прийменниками?

3.Працюємо з кругами Ейлера-Венна  Слайд 9

Робота в парах.     

- Розгляньте круги  Ейлера – Венна. Попрацюйте в парах.

 -Обміняйтеся думками, як розрізнити іменники давального  та місцевого від

мінків з однаковими закінченнями за відмінками. 

-Зробіть висновок і порівняйте його з правилом.

4.Ознайомлення з правилом,с.48-49 

5.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА      Слайд 10

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.Робота в групах. Виконання вправи 136.   Слайд 11

  - Пригадайте правила роботи в  малих групах. (працюють всі, кожен пропо-

     нує  варіант відповіді по черзі,в єдності - ми сила)

   - Рефлексія. Цеглинки LEGO.

 2.Хвилинка відпочинку. Вправи для очей та рук.   Слайд 12

 3. Робота з текстом вправи 137. Щоденні 3 «Письмо для себе»  Слайд 13

   Коментоване письмо з поясненням. Визначення відмінків виділених імен-     

   ників.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Слайд 14,15

 -Що ми вивчали сьогодні на уроці?

- Як відрізнити відмінки іменників, закінчення яких збігаються?

 -Які завдання виявилися цікавими?

-Над яким завданням довелося добре подумати?

VІІ. Домашнє завдання з попереднім інструктажем: с.48-49, вивчити визначення, с.49 – вправа 138.       Слайд 16

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників.

Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників.

1679

Аватар профіля Радіонова Наталія Олександрівна
Українська мова
6 клас

33 грн

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично).

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично).

383

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

33 грн

Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів.

 Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів.

301

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
7 клас

33 грн

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів

220

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

33 грн

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів

337

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

663

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

829

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

510

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

391

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

230

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас