Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Матеріали для мовного розвитку: застосування у Монтессорі-середовищі
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Кольорове диво

22.04.2022
1 1
Опис уроку (учням цей опис не показується):

вчити учнів виконувати різні види орнаменту, з урахуванням законів створення композиції; формувати практичні навички у створенні стрічкового орнаменту, розвивати відчуття ритму, гармонії та рівноваги в побудові орнаменту.

виховна – розвивати естетичний смак, формувати естетичне сприйняття довколишньої дійсності, виховувати любов до навколишньої природи, своєї Батьківщини та почуття професійної гордості.

розвивальна - розвивати в учнів просторове мислення (пам’ять, увагу, уяву), логічне мислення (аналіз, порівняння, співставлення); вміння та навички самовдосконалення в професії живописця.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

             Орнамент є найважливішою частиною народного і декоративно-прикладного мистецтва. Він служить для прикраси будівель, одягу, предметів побуту (начиння, меблів, інструментів і т. д.), зброї, широко застосовується в книжковій і прикладній графіці, плакаті і т. п. Орнамент можна намалювати графічним матеріалом і написати фарбами, вишити або виткати з ниток, вирізати по дереву або викарбувати по металу і ін. Орнамент може стати річчю, якщо його сплести у вигляді мережива (серветка, комір, скатертина і т. п.), рогожі або викувати з металу (світильник, мисник, огорожа, ворота ).

Ви вже вивчили які є види орнаменту: геометричний, зооморфний, рослинний, антропоморфний, комбінований, назва яких походить від характеру зображуваних мотивів. Також  ви вивчили основні закони композиційної побудови. Ці знання вам знадобляться при виконанні сьогоднішнього завдання.

  1. Повідомлення теми, мети і основних завдань уроку.

Сьогодні ми з вами дізнаємося які бувають типи орнаментів стосовно характеру їх композиційних схем та почнемо створювати різні типи орнаментів. Ці орнаменти ви повинні створити спираючись на готові зразки. Вирішуючи композицію в кольорі, ви повинні використовувати знання з кольорознавства, поєднання та співвідношення кольорів, щоб робота була цікавою і довершеною.

  1. Формування нових знань.

Ви вже знаєте, що не всякий узор можна вважати орнаментом. Узор, що вільно заповнює площину, таким не є. Для орнаменту важливий певний ритм елементів, що повторюються. Дуже важливий в орнаменті ритм. Він може бути зростаючим і спадаючим.

Ритм в орнаментіце чергування елементів узору в певній послідовності.

Якщо елементи орнаменту - мотиви -, що повторюються, легко виділяються, то можна розвивати композиційну побудову орнаменту відповідно до лінійних або сітчастих структур в будь-яку сторону. Але бувають такі випадки, коли мотив виділити важко, наприклад в орнаментах типу меандрќ, які можуть нескінченно повторюватися вліво або вправо.У цьому разі треба вибрати будь-яку довільну крапку в орнаменті і прослідити вліво або вправо, де буде наступна точно така ж крапка. Елемент узору, заключенный між цими крапками, і буде складати мотив орнаменту. Ритмічна побудова в орнаментальній композиції може досягатися за рахунок різних прийомів. Раппортне повторення мотиву створює різноманітний ритм.

Раппортом називаються елементи орнаменту, що повторюються. Раппортною називають композицію, в якій орнаментальний мотив ритмічно повторюється через однакові інтервали. Існують різні типи рапортних композицій. Звичайно мотив на довгих полотнищах розташовують за принципами побудови сітчастих орнаментів. Для замкнутих текстильних композицій, наприклад для хусток, можна використовувати такий прийом: рапортне заповнення середини і чітка облямівка. Можливо і багато інших варіантів.

Симетрією в мистецтві називається точна закономірність розташування предметів або частин художнього цілого.

Найбільш простим її виглядом є дзеркальна симетрія. Якщо узор можна розділити прямою лінією на дві рівні частини, кожна з яких як би повторює відображення іншої в дзеркалі, то цей узор має дзеркальну симетрію.

Площиною симетрії є лінія, що розділяє суміжні раппорти.

Віссю симетрії називається лінія, при повному обороті навколо якої відбувається неодноразове поєднання орнаменту. Вісь симетрії проходить через центр композиції узору перпендикулярно до його площини.

Орнамент, створений в крузі розподілом його на рівні частини діаметрами, називається розеттой, або розеткою. Розетка, побудована на основі дзеркальної симетрії, створює враження нерухомості. Ті розетки, у яких відсутня симетрія, викликають відчуття руху. Симетрія допомагає створити певний ритм в орнаменті.Не тільки симетричні, але і асиметричні орнаментальні композиції вельми різноманітні.

По характеру композиційних схем можна виділити такі типи орнаменту:

1. Стрічковий – візерунок, декоративні елементи якого створюють ритмічний ряд з відкритим двобічним рухом, що вписується в стрічку. Широко використовується у різних видах декоративно-прикладного мистецтва – одяг, килим, посуд, меблі (фриз, бордюр, облямівка), і має сім різних видів симетрії.

2. Замкнутий – візерунок, декоративні елементи якого згруповано так, що утворюється замкнутий рух – у колі, квадраті, прямокутнику, трикутнику та інших формах.

3. Сітчастий – візерунок, елементи якого розташовуються впродовж багатьох вісей перенесення, створюють рух у всіх напрямках. Цей орнамент використовують для оформлення приміщень та декоративно-оформлювальних матеріалів: лінолеум, шпалери, килимові покриття тощо (квадратна, прямокутна, ромбічна, трикутна, паралелограмна).    

Рефлексія від 10 учнів

Сподобався:

10 0

Зрозумілий:

10 0

Потрібні роз'яснення:

10 0
Рекомендуємо

"КОЛЬОРОВА МУЗИКА"

"КОЛЬОРОВА МУЗИКА"

920

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
1 клас

44 грн

"ВЕЛИКОДНІ ДИВА"

"ВЕЛИКОДНІ ДИВА"

141

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
1 клас

44 грн

"ЧАРІВНІ ДИВА" 2

"ЧАРІВНІ ДИВА" 2

1857

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
3 клас

44 грн

"ЧАРІВНІ ДИВА"1

"ЧАРІВНІ ДИВА"1

1962

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
3 клас

44 грн

"ФАНТАСТИЧНІ ПРИГОДИ У КРАЇНІ ДИВ"

"ФАНТАСТИЧНІ ПРИГОДИ У КРАЇНІ ДИВ"

1013

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
3 клас

44 грн

Схожі уроки

Балет-казка

Балет-казка

537

Аватар профіля Крутоголова Ірина Миколаївна
Мистецтво
1 клас

Аплікація "Зимові витинанки"

Аплікація "Зимові витинанки"

561

Аватар профіля Кривенко Тамара Василівна
Мистецтво
3 клас

Стилі кіно

Стилі кіно

1297

Аватар профіля Савченко Тетяна Терентіївна
Мистецтво
9 клас

Грим акторів.Створення образів казквих гномів

Грим акторів.Створення образів казквих гномів

497

Аватар профіля Багдасарян Аліна Олександрівна
Мистецтво
1 клас

Архітектура України. (11 клас Урок №19)

Архітектура України. (11 клас Урок №19)

1382

Аватар профіля Рубан-Оленіч Інна Іванівна
Мистецтво
11 клас