Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми, пароніми. Тренувальні вправи

Українська мова

Для кого: 5 Клас

6 проходжень

7 запитань

28.09.2022

17

0

Вміст уроку:

Завдання №1 Теоретичний блок

Повторіть вивчене:

Завдання №2 Вільне введення тексту

Бліц-опитування

(записати тільки відповіді)

Доповнити визначення:

  • Усі слова мови називаються …

  • Розділ мовознавчої науки, який вивчає словниковий склад мови називається …

  • Близькі за значенням слова - …

  • Протилежні за значенням слова - …

  • Слова, які збігаються за змістом і формою, але мають різне значення - …

  • Омоніми поділяються на …

  • Слова близькі за зовнішньою формою і звучаннями, але мають різне значення …

Завдання №3 Завантаження файлу

Вправа 1 (письмово)

Завдання №4 Вільне введення тексту

Гра на уважність « П’ятий – зайвий» (знайти слово, яке є зайвим у синонімічному ряду) (записати тільки відповіді)

1. Сильний, дужий, потужний, слабкий, міцний.

2. Хуртовина, дощ, віхола, завія, хурделиця.

3. Гарно, чудесно, марно, прекрасно, добре.

4. Дорога, путь, траса, діброва, шосе.

Завдання №5 Теоретичний блок

Вправа «Мудра сова» (доповнити прислів’я антонімами)

(записати тільки відповіді)

  1. На чорній землі … хліб родить.

  2. Чужого хорошого не гудь, а свого … не хвали.

  3. Учення – світ, а невчення - …

  4. Ранні пташки росу п’ють, а … слізки ллють.

  5. М’яко стеле, та … спати.

Завдання №6 Вільне введення тексту

Гра «Дивись – не помились»

Виписати з поданих речень омоніми.

(записати тільки відповіді)

  1. До обіду покосили, гострі коси потупили.

  2. Заховайте під хустину ви свої, дівчата, коси.

  3. Теплий вітер шуми, ясне сонце в зеніті світи, ми будуєм для щастя    світи.

  4. Мама каже: «Глянуть любо на твою роботу, Любо!»

  5. Я придбала в крамниці вишневий атлас на спідницю. Андрійко атлас у    школу знов приніс.

Завдання №7 Вільне введення тексту

Додайте до іменників прикметники, що стоять у дужках, запишіть словосполучення.

(записати відповіді)

  1. Апарат, погода (льотний, літальний)

  2. Стрічка, ранок (червоний, червневий)

  3. Розмова, зв’язки (голосний, голосовий)

  4. Школа, слух (музичний, музикальний)

Рефлексія від 3 учнів

Сподобався

3 0

Зрозумілий

3 0

Потрібні роз'яснення

3 0