Цей конспект уроку буде у нагоді вчителям фізики під час дистанційного навчання.
Конструктор уроків
Цей конспект уроку буде у нагоді вчителям фізики під час дистанційного навчання.
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Тема уроку: Електричне поле
Очікувані результати: учні пояснюють взаємодію заряджених тіл існуванням електричного поля, як особливого виду матерії, формулюють його властивості, вміють зображати електричне поле графічно; розуміють вплив електричного поля на живі організми.
Актуалізація опорних знань
Дайте короткі відповіді на запитання:
1. Які електричні заряди існують у природі? Який електричний заряд матиме скляна паличка, потерта об шовкову тканину? Чому?
2. Який електричний заряд матиме ебонітова паличка, потерта об вовну? Чому?
3. Вкажіть характер взаємодії а) ебонітової палички, натертої хутром, та скляної палички, натертої шовком; б) двох ебонітових паличок натертих хутром.
4. Що називають електричним зарядом? Назвіть основні та похідні одиниці вимірювання електричного заряду.
5. Тілу, що має позитивний заряд, надали заряд, який дорівнює йому за модулем, але є протилежним за знаком. Що відбудеться з тілом? Чи можна сказати, що заряди зникли?
6. Як можна одержати позитивний заряд?
7. Як можна одержати негативний заряд?
8. Як взаємодіють заряджені тіла?
9. Де спостерігається застосування явища електризації тіл?
10. Якщо ебонітову паличку натерти гумою, то вона наелектризується позитивно, а якщо натерти хутром - то негативно. У чому - хутрі чи гумі - атоми слабше утримують електрони, що входять до їх складу?
11. Як пояснити виникнення на одному з натертих тіл позитивного заряду, а на другому негативного?
Мотивація навчальної діяльності.
Згадайте, як під час розчісування сухе й чисте волосся «тягнеться» за пластмасовим гребінцем. У цьому випадку відбувається електризація: і волосся , і гребінець набувають електричного заряду. А ось чому волосся навіть на відстані повторює рухи гребінця (немов кобра – рухи дудки індійського факіра), ви дізнаєтеся з цього уроку.
Алгоритм вивчення нової теми.
Спостерігаємо взаємодію заряджених тіл.
Даємо означення електричного поля.
Характеризуємо електричне поле.
Зображуємо електричне поле графічно.
Дізнаємося про вплив електричного поля на організм людини.
Перегляньте відеоролик:
https://www.youtube.com/watch?v=KMjcknB1jt8
Зробимо конспект:
Електричне поле - це особлива форма матерії, що існує навколо заряджених тіл або частинок і діє з деякою силою на інші частинки або тіла, які мають електричний заряд. Силу, з якою електричне поле діє на заряджені частинки або тіла, називають електричною силою 𝑭ел.
Електричне поле є матеріальним.
Властивості електричного поля:
- електричне поле існує в будь- якій точці простору, що оточує заряд (заряджену сферу);
- з віддаленням від заряду поле стає слабшим;
- електричне поле має енергію, адже через його дію кулька набуває руху, відхиляючись на деякий кут;
- електричне поле може існувати будь-де, навіть у вакуумі.
Зображення електричного поля графічно
Силові лінії електричного поля, або лінії електричного поля, - це умовні лінії, уздовж дотичних до яких на заряджене тіло діє сила з боку електричного поля.
За напрямком силових ліній можна визначити напрямок, у якому електричне поле діє на електричний заряд.
Щільність силових ліній на рисунку залежить від того, наскільки сильним є електричне поле: чим сильніше електричне поле, тим щільніше розташовані лінії.
Силові лінії електричного поля починаються на позитивному заряді й закінчуються на негативному.
Завдання до наступного уроку: §20, вміти відповідати на запитання після параграфа (с.111)
Бажаю успіхів!
Рефлексія від 10 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: