Урок:

9 клас. Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку:

  • з'ясувати необхідність володіння методами самопізнання;

  • пояснити необхідність постійного самовиховання;

  • дати знання про необхідність самопізнання і самовиховання;

  • учити дотримуватися правил самовиховання.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Науковці стверджують, що для формування власної особистості людина пови­нна:

По-перше, пізнати себе: що я за людина? яка я людина?

По-друге, визначитися, чи подобаюся я самому собі, що я хотів би змінити в собі, тобто сформувати певний ідеал власної особистості.

По-третє, розробити систему самовиховання.

Процес формування особистості схематично можна зобразити так:

  1. самопізнання

  2. самовизначення

  3. самовиховання

  4. Формування особистості 

    Самопізнання – це процес відкриття себе, пізнання свого внутрішнього світу, сильних і слабких сторін своєї особистості.

    Людині важливо все знати про себе. Але в першу чергу її цікавлять власні фізичні властивості, моральні якості, інтереси, потреби, прагнення, бажання. Звичайно, цим не закінчується шлях самопізнання. Протягом усього життя людина пізнає себе у різних вимірах. Філософи стверджують, що шлях до пізнання самого себе найскладніший.

    Самопізнання відбувається через застосування таких методів, як:

    самоспостереження, самокритика, самоаналіз. 

    Самовизначення передбачає з'ясування життєвих цілей, ідеалів, ціннісних орієнтацій («В якій галузі вважаю себе знавцем?», «Які блага хочу мати, яке становище посісти?», «Чого не вистачає для задоволення життям?»), провідних потреб («Чого найбільше прагну?», «Які в мене інтереси, звички?») і мотивів поведінки.

    Самовизначення — це розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень, розуміння свого місця в людському суспільстві й свого призначення в житті. 

    Самовиховання – свідома діяльність особи, спрямована на формування своєї особистості,  на реалізацію себе як особистості, вироблення людиною в собі таких особистісних якостей, які є бажаними. Самовиховання пов'язане з певним рівнем самосвідомості, мислення, здатності й готовності до самовизначення, самовираження, само­розкриття, самовдосконалення. Воно базується на адекватній самооцінці, що відповідає реальним здібностям людини

    Самооцінка — це оцінка людиною власних можливостей, якостей, достоїнств і недоліків. Поступово на основі набутого досвіду в людини вироб­ляється образ власного «я». Цей образ формується внаслідок спілкування з іншими людьми. Самооцінка є важливою рисою особистості й регулятором поведінки.

2:

Вільне введення тексту

  1. Через застосування яких методів відбувається самопізнання?

  2. Самовизначення - це

  3. Як відбувається формування особистості людини?

3:

Теоретичний блок

Пропоную вам зараз пройти тест «Чи вмієте ви ладнати з людьми», який допоможе вам краще пізнати вміння спілкуватися з людьми..

Тест «Чи вмієте ви ладнати з людьми» автор – К. Пальмер

Запитання до малюнка А.

1.Яке визначення, на вашу думку, більше відповідає цьому геометричному тілу? а) воно гостроконечне; б) воно стійке; в) воно перебуває у стані рівноваги.

2.На що воно найбільше схоже? а) на айсберг; б) на уламок скелі; в) на туристський намет.

Запитання до малюнка Б

1.В якому напрямку може покотитися ця куля? а) вперед; б) назад; в) у будь-яку сторону.

2.Із чого зроблено цю кулю? а) із прозорої пластмаси; б) зі скла; в) із криги.

Запитання до малюнка В

1.Як точніше описати цю фігуру? а) гранчаста; б) невизначена; в) така, що виграє багатьма гранями.

2.Яке почуття вона у вас викликає? а) приємне; б) неприємне; в) жодного.

Підрахуйте набрані бали.

а

б

в

0

4

7

0

3

7

7

0

4

7

4

0

4

0

7

7

0

3

4:

Вільне введення тексту

Результати тестування.

Аналіз результатів

0-16 балів. Вам важко у спілкуванні з оточуючими. Ви ставитесь до них з недовірою, часто займаєте суперницьку позицію. Ви самі помічаєте, що це не викликає симпатії до вас, і переймаєтесь із цього приводу. Але якщо хтось симпатичний вам, то ви стаєте сердечним, щирим і привітним, що викликає симпатію у відповідь.

17-27 балів. Ви щаслива людина: у спілкуванні з оточуючими у вас майже не виникає проблем. Навіть у критичних ситуаціях ви вмієте знайти правильний тон, щоб розрядити обстановку. Але й ваша м’якість має межі. Ви рішуче захищаєте власну точку зору. Спілкування – ваша природна риса. Але там, де необхідно, ви виявляєте твердість і рішучість, за що вас і цінують.

28-42 бали. Ви навдивовижу гнучкі у спілкуванні. Нікому не вдається вивести вас із рівноваги. Ви не нервуєтесь марно. Але ваша гнучкість іноді переходить у безпринципність. Не намагайтесь будь-що уникати гострих кутів. Іноді корисно показати й шипи, захищаючи власну думку.

  1. А скільки балів набрали Ви?

  2. Чи правдиві, на вашу думку, ваші результати?

5:

Вільне введення тексту

Складіть сенкан (ключові слова: Я, особистість, людина)

Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.

  1. Перший рядок – тема (іменник).

  2. Другий – опис теми (два прикметники).

  3. Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.

  4. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.

  5. П"ятий рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

    Приклад сенкану з ключовим словом: Україна:

    Україна

    Рідна, незалежна.

    Розквітаєш, зростаєш, милуєш.

    Ти моя рідна земля.

    Батьківщина.

6:

Вільне введення тексту

Вислови відомих людей про життя.

Який із цих висловів ви взяли б за своє життєве кредо?

Доля - це не випадок, - це вибір. Доля - це не те, чого потрібно чекати. Доля - це те, чого потрібно досягти.  (Вільям Дженнінгс Браян)

Сьогодні -  тільки один   з   багатьох,  багатьох   днів,  які ще попереду.  Але, можливо, всі  ці  майбутні дні  залежать  від того,  що  ти  зробиш  сьогодні.                                                            (Ернест Хемінгуей)

Найважливіше — це навести порядок у себе в душі. (Бернард Шоу)

Бог продає нам усе ціною праці. (Леонардо да Вінчі)

Зірвана квітка повинна бути подарована, розпочатий вірш -    дописаний,   а улюблена жінка - щаслива, інакше й не варто було братися за те, що тобі не під силу. (Омар Хайям)

Це щастя: мати таку долю, як у мене... Чуюся добре, бо нікому не зробив зла, бо дбав не тільки про себе. І від того мені світло на душі. (Василь Стус)

Людині мрії потрібні не менше ніж повітря, однак мріями не потрібно дихати – їх   потрібно   втілювати в    реальність.   Маленькими кроками,  великими зусиллями, долаючи сотні перешкод. головне не зупинятися. (Ельчин Сафарлі)

Міняйте світ до кращого, дбайте про нього, бо ви в ньому живете. (Андрій Кузьменко)

Майбутнє - це не те, куди ми йдемо, а те, що ми створюємо. Дороги слід не шукати, а будувати. Сам процес будівництва змінює як самого творця, так і його долю. (Джон Шаар)

Ми прийшли в це життя, щоб жити самим, а не судити інших, хороші вони чи погані. Свої моральні судження треба залишити при собі. (Оскар Уайльд)

Не тіло, а душа є людиною. (Григорій Сковорода)

Рефлексія від 3 учнів

Сподобався:

3 0

Зрозумілий:

3 0

Потрібні роз'яснення:

3 0
Рекомендуємо

Яка роль повітряних мас у формуванні клімату

Яка роль повітряних мас у формуванні клімату

293

Аватар профіля Овдій Сергій Михайлович
Географія
7 клас

25 грн

Урок №38 Формування біполярного світу.

Урок №38 Формування біполярного світу.

234

Аватар профіля Гусак Людмила Вікторівна
Всесвітня історія
11 клас, II—III курси та змішані

40 грн

«Формування української народності та нації». Част.2

«Формування української народності та нації». Част.2

674

Аватар профіля Крива Ольга Ростиславівна
Позашкільна освіта
6—12 клас та дорослі

20 грн

Рельєф суходолу. Рівнини. Формування рівнин, їхня різноманітність

Рельєф суходолу. Рівнини. Формування рівнин, їхня різноманітність

130

Аватар профіля Овдій Сергій Михайлович
Географія
6 клас

28 грн

Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Формування електронних таблиць

Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Формування електронних таблиць

350

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
6—7 клас

25 грн

Схожі уроки

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

415

Аватар профіля Гамар Олена Іванівна
Основи здоров'я
8 клас

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

1295

Аватар профіля Янченко Віктор Григорович
Основи здоров'я
8 клас

самовихованняя характеру 9б

самовихованняя характеру 9б

327

Аватар профіля Попик Оксана Михайлівна
Основи здоров'я
8—9 клас

види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі

види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі

173

Аватар профіля Попик Оксана Михайлівна
Основи здоров'я
5—7 клас

Спілкування з дорослими.Повага до батьків та вчителів

Спілкування з дорослими.Повага до батьків та вчителів

160

Аватар профіля Попик Оксана Михайлівна
Основи здоров'я
5—7 клас