Курс «"Не бійтесь заглядати у словник...": використання онлайн-словників у професійній діяльності сучасного педагога»
13 слухачів
зараз проходять цей курс
3 користувача
успішно завершили навчання
Автор курсу
Нестерович Юліана Володимирівна
Аспірантка кафедри загального мовознавства і слов'янських мов ТНПУ ім. В. Гнатюка, викладач української мови і літератури в навчально-підготовчому центрі "Конспект". Призерка Всеукраїнських та Міжнародних мовно-літературних конкурсів та олімпіад, учасниця Всеукраїнських та Міжнародних фахових конференцій.
Почніть навчання вже сьогодні й отримайте цінні знання та сертифікат за проходження курсу. Обирайте власний темп і навчайтеся у зручний для вас час. Курс створено як загальноосвітній.
* Цей курс НЕ є офіційним курсом
підвищення кваліфікації для педагогічних працівників від ТОВ «Всеосвіта».
Анотація
Курс ""Не бійтесь заглядати у словник...": використання онлайн-словників у професійній діяльності сучасного педагога" ознайомить слухачів із основними онлайн-словниками та платформами із оцифрованими лексикографічними працями. Він буде цікавим і пізнавальним не лише для вчителів-філологів, а й для всіх педагогів, а також учнів, адже одним із основних завдань курсу є вдосконалення мовної грамотності слухачів. Уміле використання лексикографічних онлайн-ресурсів допоможе вам швидко переконатися у правильності написання слова, обрати правильне закінчення в будь-якому відмінку, числі, особі тощо, визначити рід чи наголос слова, навіть правильно передати транслітерацію власних назв. Курс складається із трьох модулів, перший із яких - теоретичний і містить два підрозділи, кожен із яких завершується невеликим тестовим завданням. Завдання другого модулю мають прикладний, пошуковий характер. Третій модуль містить підсумкове тестування. Таким чином, до структури курсу входять 7 лекцій (їхній матеріал лаконічно викладений у презентаціях), 2 тести і 6 практичних завдань.
Програма
Актуальність курсу.
Мовна компетентність громадян України, особливо педагогів, - важлива складова інтелектуального потенціалу держави. Працівник будь-якої суспільної сфери, яка вимагає наявність вищої або професійно-технічної освіти, повинен володіти державною українською мовою на високому рівні, дбати про чистоту, грамотність, повноту висловлювання.
Цільова аудиторія.
Курс розрахований на широку аудиторію: учителів, батьків, учнів.
Мета:
покращити мовну компетентність слухачів курсу шляхом використання онлайн-словників у професійній та навчальній діяльності.
Завдання.
Реалізація мети передбачає виконання таких завдань:
систематизувати знання слухачів курсу про лексикографію, основні типи словників;
ознайомити слухачів курсу із онлайн-словниками та платформами, на яких розміщені оцифровані лексикографічні праці;
виробити практичні навички використання лексичного потенціалу української мови;
вдосконалення мовної грамотності слухачів курсу.
Очікувані результати навчання.
Проходження цього курсу допоможе Вам вдосконалити власне мовлення, зокрема:
навчитися користуватися онлайн-словниками та знаходити в них актуальну інформацію про слово;
збагатити свій лексичний запас;
поглибити знання про граматичні особливості слів;
дізнатися багато нового про українську мову.
Змістове наповення програми.
Модуль | Назва | Л | С | П |
Модуль 1 | Лексикографія як розділ мовознавства | |||
1.1. | Лексикографія в системі лінгвістичних наук | 1 | 1 | 0 |
1.2. | Типи словників | 1 | 1 | 0 |
2 | 2 | 0 | ||
Модуль 2 | Особливості роботи з онлайн-словниками | |||
2.1. | Академічний тлумачний словник української мови: http://sum.in.ua, https://sum20ua | 1 | 0 | 1 |
2.2. | Український лінгвістичний портал. Проєкт «Словники України online»: https://lcorp.ulif.org.ua/dictua | 1 | 0 | 1 |
2.3. | Портал української мови та культури: https://slovnyk.ua | 1 | 0 | 1 |
2.4. | Лінгвістичний портал: http://www.mova.info | 1 | 0 | 1 |
2.5. | Оцифровані словники | 1 | 0 | 1 |
5 | 0 | 5 | ||
Модуль 3 | Підсумковий | |||
4.1. | Підсумкове завдання | 0 | 0 | 1 |
0 | 0 | 1 | ||
7 | 2 | 6 |
Навчальний план
Найменування розділів, модулів, тем | Вид контролю |
Модуль 1. Лексикографія як розділ мовознавства
|
Вид контролю: Тест |
Модуль 2. Особливості роботи з онлайн-словниками
|
Вид контролю: Проєкт |
Модуль 3. Підсумковий
|
Вид контролю: Проєкт |