Курс додав(ла)
100 грн
Після покупки цей курс відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані курси зберігаються в розділі мої придбані матеріали.
Курс «Екологія українського слова»
45 слухачів
зараз проходять цей курс
23 користувача
успішно завершили навчання
Автор курсу
Нестерович Юліана Володимирівна
Аспірантка кафедри загального мовознавства і слов'янських мов ТНПУ ім. В. Гнатюка, викладач української мови і літератури в навчально-підготовчому центрі "Конспект". Призерка Всеукраїнських та Міжнародних мовно-літературних конкурсів та олімпіад, учасниця Всеукраїнських та Міжнародних фахових конференцій.
Почніть навчання вже сьогодні й отримайте цінні знання та сертифікат за проходження курсу. Обирайте власний темп і навчайтеся у зручний для вас час. Курс створено як загальноосвітній.
* Цей курс НЕ є офіційним курсом
підвищення кваліфікації для педагогічних працівників від ТОВ «Всеосвіта».
Анотація
Курс "Культура українського слова" допоможе всім охочим вдосконалити мовлення, покращити мовну грамотність, збагатити лексичний запас, засвоїти необхідні навички для уникнення типових лексичних помилок. Він складається із 3 модулів, перший із яких пропедевтичний; другий містить теоретичні відомості для засвоєння знань (інформативні презентації, науково-популярні статті, наочний матеріал), а також практичну частину (тестові завдання і вправи); третій модуль підсумковий (комплексний тест). Тематичні блоки курсу складаються з інформаційної частини (відеолекція+презентація), практичної (вправа) та тестування.
Програма
Актуальність курсу.
Мовна компетентність громадян України, особливо педагогів, - важлива складова інтелектуального потенціалу держави. Працівник будь-якої суспільної сфери, яка вимагає наявність вищої або професійно-технічної освіти, повинен володіти державною українською мовою на високому рівні, дбати про чистоту, грамотність, повноту висловлювання.
Цільова аудиторія.
Курс розрахований на широку аудиторію: учителів, батьків, учнів. Особливо корисним він буде для педагогів-несловесників, які хочуть покращити свою мовну грамотність.
Мета:
покращити мовну компетентність педагогів (учнів, їхніх батьків, усіх охочих) шляхом роботи над чистотою мовлення, уникненням типових лексичних помилок.
Завдання.
Реалізація мети передбачає виконання таких завдань:
систематизувати знання слухачів курсу про лексикологію, лексичні норми, лексичні помилки;
ознайомити слухачів курсу із типами лексичних помилок;
проілюструвати типові випадки допускання мовцями лексичних помилок у мовленні;
виробити практичні навички використання лексичного потенціалу української мови.
Очікувані результати навчання.
Проходження цього курсу допоможе Вам вдосконалити власне мовлення, зокрема:
збагатити свій лексичний запас;
уникати калькування з інших мов, зокрема російської;
уживати слова у властивому їм значенні;
уникати типових лексичних помилок у висловлюванні;
правильно будувати сполучення слів із різними прийменниками;
дізнатися багато нового про українську мову.
Змістове наповнення програми.
Модуль | Назва | Л | С | П |
Модуль 1 | Поняття лексичної помилки; різновиди лексичних помилок: теоретичний аспект | |||
1.1. | Поняття лексичної помилки; різновиди лексичних помилок: теоретичний аспект. | 2 | 3 | 0 |
2 | 3 | 0 | ||
Модуль 2. | Найуживаніші лексичні помилки: теоретико-прикладний аспект | |||
2.1. | Тавтологія і плеоназм як різновиди лексичної помилки. Дублювання іменника займенником в одному реченні | 2 | 4 | 2 |
2.2. | Уживання слів у невластивому значенні. Порушення лексичної сполучуваності слів | 2 | 3 | 2 |
2.3. | Багатослів'я. Мовна недостатність | 2 | 2 | 2 |
2.4. | Мовні кальки. Росіянізми | 2 | 6 | 2 |
2.5. | Уживання прийменників: типові помилки | 2 | 4 | 2 |
10 | 19 | 10 | ||
Модуль 3 | Підсумкове тестування: прикладний аспект | |||
3.1. | Тест | 0 | 1 | 0 |
0 | 1 | 0 | ||
12 | 23 | 10 |
Навчальний план
Найменування розділів, модулів, тем | Вид контролю |
Модуль 1. Лексикологія як розділ мовознавства, різновиди лексичних помилок: теоретичний аспект Під час вивчення цього модулю слухачі (учасники) курсу ознайомляться із поняттям "лексичні помилки" та їхніми різновидами; розглянуть особливості лексикології як розділу мовознавства; з'ясують для себе деякі важливі характеристики слова як лексичної одиниці. Крім того, у цьому модулі ми торкнемося питання культури, чистоти та багатства української мови, опрацювавши науково-популярну статтю доктора філологічних наук. Перший модуль пропедевтичний, тому основним завданням для слухачів курсу на цьому етапі є опанування деякими теоретичними відомостями, які згодом будуть застовувані ними на практиці. |
Вид контролю: Тест |
Модуль 2. Найуживаніші лексичні помилки: теоретико-прикладний аспект. Під час вивчення тем цього модулю учасники курсу зможуть детально ознайомитися з різними видами лексичних помилок, зокрема тавтологією, плеоназмом, дублюванням іменника займенником, уживанням слів у у невластивих значеннях, порушенням лексичної сполучуваності слів, багатослів'ям, мовною недостатністю, кальками з інших мов, а також ознайомляться з особливостями правильного вживання окремих прийменників. |
Вид контролю: Тест + Проєкт |
Модуль 3. Підсумкове тестування з курсу "Екологія українського слова" Учасникам курсу, які успішно виконали завдання попередніх модулів, пропонується пройти підсумкове тестування з усіх вивчених тем. |
Вид контролю: Тест |
Відгуки студентів